In gesprek met bingospelleider Hans Gommer

Stiekem is bingo heel erg leuk
Als je al eens hebt meegespeeld met onze online bingoshow, dan ken je de naam Hans Gommer ongetwijfeld. Hij is namelijk de Utrechtse spelleider die de bingo in goede banen leidt. Met zijn vlotte babbel zorgt hij voor een gezellige sfeer. Hans vertelt hoe hij bij de bingoshow terecht is gekomen.

Hans Gommer over zijn rol als spelleider

Een leuke uitdaging

“Ik ben twintig jaar geleden begonnen met improvisatietheater”, vertelt Hans. “Maar na een tijdje was ik toe aan iets nieuws, iets spannends. Daarom ging ik stand-upcomedy doen. In het theater luistert het publiek namelijk gewoon naar wat je te vertellen hebt. Bij stand-up wil je ze ook nog eens aan het lachen krijgen. Dat leek me een leuke uitdaging. En het is me goed bevallen, want ik doe het nog steeds.”

Heerlijk overdrijven

Hans deed zijn eerste bingoshows tijdens zijn tijd in het improvisatietheater. “Toen vond ik het al geweldig. Met keiharde Nederlandstalige muziek aan, in mijn trainingspak, allerlei prijzen weggeven. Het is heerlijk overdrijven. En er is genoeg ruimte voor wat grapjes tussendoor. Daarom heb ik samen met het Utrechtse Comedyhuis een online variant opgezet. De ledenvereniging vond dat ik dat leuk deed en wilde dit ook aanbieden voor hun leden. Zo ben ik daar spelleider geworden.”

Vanuit de woonkamer

“Het voordeel van een online bingoshow is dat iedereen mee kan doen. Gewoon vanuit zijn of haar woonkamer. Je hebt geen reistijd, geen lange rij bij het toilet, en een goedgevulde koelkast tot je beschikking. Ideaal!”, vertelt Hans enthousiast. Zelf zit hij ook thuis voor de camera. “Ik heb mijn woonkamer helemaal versierd en verbouwd, zodat die er op beeld wat leuker uitziet. Maar mijn katten willen nog wel eens door het beeld lopen. Inmiddels vragen mensen zelfs waar de kat blijft”, zegt hij lachend.

Je gedachten verzetten

Soms hebben de bingoshows een thema. De vorige stond in het teken van jongeren, de komende gaat over brandveiligheid. “Er hangt hoe dan ook een goede sfeer. Bingo wordt vaak gezien als een suf spelletje, maar stiekem is het heel erg leuk. Het is een fijne manier om even je gedachten te verzetten. Wie wil dat nou niet?”