Klassieke concerten

€ 45,- korting op concerten op historische locaties
Beleef de Messiah van Händel, de Matthäus Passion van Bach of een van de andere schitterende concerten. Kom naar Het Concertgebouw in Amsterdam of naar een historische kerk bij je in de buurt. Je ledenvoordeel: € 45,- korting op de ticketprijs en een gratis geschenkpakket.

De 80 musici van The Bach Choir & Orchestra of the Netherlands laten u genieten van schitterende klassieke muziek. Tijdens de concerten is een grote betrokkenheid zichtbaar van de musici en zangers. Zij zorgen voor uitvoeringen die sprankelend zijn, vol emotie en spiritualiteit en met een ongekende loyaliteit aan de composities die worden vertolkt. Niet in de laatste plaats is hierbij de passie zichtbaar van artistiek leider en dirigent Pieter Jan Leusink.

The Bach Orchestra of the Netherlands bespeelt authentieke instrumenten uit Bachs tijd en behoort tot de top van Europese barokorkesten. Het orkest wordt geroemd om haar dynamische en expressieve klank.

Zo reserveer je tickets

1. Kies hieronder het concert uit dat je wilt bezoeken.
  2. Ga naar het concertoverzicht door te klikken op 'Zo reserveer je tickets'.
  3. Kies de datum en plaats
  4. Klik op 'Bestel' om de tickets voor het concert te reserveren.
  5. Je ontvangt je tickets binnen 5 werkdagen per post of binnen 48 uur per e-mail.

Kom je er niet uit? Wij helpen je graag. Neem contact met ons op door te bellen met 088 – 383 20 00.

Wil je 3 dagen voor het concert je tickets bestellen? Bestel je tickets last minute door te bellen met de ticketlijn van Stichting Beleef Klassiek, 0900 – 8191 (tijdens kantooruren, 45 ct/min). Je tickets liggen klaar bij de entree van de concertlocatie. De factuur ontvang je per post.

Concertreeks 2021-2022

Requiem en Krönungsmesse - W.A. Mozart

Januari - februari - maart 2022

Klassieke concert - RequiemMozarts Requiem werd door de film Amadeus bekend bij het grote publiek. Het is misschien wel het meest indrukwekkende werk van de jonggestorven componist.

De feestelijke Krönungsmesse laat een heel andere Mozart horen. De mis mocht niet langer dan 45 minuten duren. Door deze beperking straalt de mis van vitaliteit en energie.

Het concert wordt geopend met het a-capella Miserere mei van Allegri. Dit werk mocht exclusief in het Vaticaan mocht worden gezongen en nergens anders. Totdat een 14-jarige jongen het werk hoorde in de Sixtijnse Kapel in Rome en het thuis helemaal uitschreef. Deze briljante jongen was…Wolfgang Amadeus Mozart.

Je voordeel als lid

• Prijs voor leden € 34,95 (normaal € 80,-): Den Bosch, Den Haag, Eindhoven, Groningen, Leiden, Nijmegen, Rotterdam, Utrecht, Zwolle
  • Prijs voor leden € 39,95 (normaal € 85,- ): Het Concertgebouw Amsterdam, Rang 1 inclusief consumpties
  • Gratis geschenkpakket ter waarde van € 70,- gratis per post thuisgestuurd

Kies je concert uit in het concertoverzicht van Requiem - Mozart om de tickets te bestellen.

Mattaüs Passion - J.S Bach

Maart - april 2022

Klassieke concert - Mathaüs PassionDe Matthäus Passion geldt in Nederland als de favoriete compositie in de passietijd en is verankerd in onze cultuur. The Bach Choir & Orchestra of the Netherlands is als geen ander in staat de symboliek, emotie en troost over te brengen aan de luisteraar. Johann Sebastian Bach bedacht voor zijn magnus opus een unieke opstelling: twee koren en twee orkesten. De compositie vertelt het chronologische lijdensverhaal van Christus waarbij symboliek een grote rol speelt.

Je voordeel als lid

• Prijs voor leden € 34,95 (normaal € 80,-): Arnhem, Apeldoorn, Den Bosch, Eindhoven, Elburg, Groningen, Leiden, Leusden*, Nijmegen, Rotterdam, Utrecht, Zwolle
  • Gratis geschenkpakket ter waarde van € 70,- gratis per post thuisgestuurd
  • *ASAF Theater Leusden: prijs is inclusief gratis parkeren onder het theater en inclusief consumpties

Ga naar het concertoverzicht van Mattaüs Passion - J.S Bach om de tickets te bestellen.

Messiah - G.F. Händel

April 2022

Klassieke concert - Messiah HändelTraditioneel op tweede paasdag! Het koor en orkest hebben een gelijkwaardige rol in dit wereldberoemde oratorium. De geweldige solisten maken de uitvoering compleet. De Volkskrant: ‘Met een welluidende Messiah laat dirigent Pieter Jan Leusink horen dat hij en zijn gezelschap elkaar door en door verstaan.’

Je voordeel als lid

• Prijs voor leden € 34,95 (normaal € 85,- )
  • Gratis geschenkpakket ter waarde van € 70,- gratis per post thuisgestuurd

Ga naar het concertoverzicht van Messiah - G.F. Händel om de tickets te bestellen.

360o Bach

Mei 2022

Klassieke concert - 360' BaroqueBeleef twee humorvolle Cantates die Bach componeerde: de Boerencantate en de Koffiecantate in een intieme setting. Als muziekliefhebber neem je plaats om de musici heen en kun je ze als het ware aanraken. Dus waar je ook zit, het is altijd dichtbij zodat je optimaal kunt genieten van deze eeuwenoude muziek. De locaties zijn sfeervolle historische kerken met een perfecte akoestiek.

Je voordeel als lid

• Prijs voor leden € 34,95 (normaal € 80,-): Alkmaar, Den Bosch, Den Haag, Groningen, Leiden, Nijmegen, Rotterdam, Utrecht, Zwolle
  • Gratis geschenkpakket ter waarde van € 70,- gratis per post thuisgestuurd

Ga naar het concertoverzicht van 360o Bach om de tickets te bestellen.

• € 45,- korting op de ticketprijs
  • Gratis een geschenkpakket* ter waarde van € 70,-
  • Geschenkpakket bestaat uit een cd Classical Christmas en een online link, het tekstboek met programmablad en een cadeaubon voor 2e ticket gratis bij volgend concert.
  • Het Concertgebouw Rang 1 is inclusief consumpties.
  • AFAS Theater is inclusief gratis parkeren onder het theater en inclusief consumpties.

Geschenkpakket*Voorbeeld van een geschenkpakket