Succesvol veranderen

Online zelfhulp: leer hoe je jouw verandering succesvol laat verlopen
Iedereen wil weleens iets veranderen. In deze module leer hoe je jouw verandering succesvol kan laten verlopen!

Zo werkt de online zelfhulpmodule Succesvol veranderen

Illustratie van succesvolle vrouw in nette kledingOnderwerpen

• Het startpunt: om te kunnen veranderen, heb je een startpunt nodig. Inzicht in jouw startpunt helpt je een succesvolle route uit te stippelen.
  • De route naar verandering: van de één op de andere dag veranderen, is onmogelijk. Verandering is een doorlopend proces, waarbij het belangrijk is om inzicht te hebben in wat je wil veranderen, waarom je dat wil en welke invloed jouw omgeving daarop heeft.
  • Succesvol veranderen: iedereen verandert op zijn of haar eigen manier. Er zijn verschillende manieren om jezelf iets nieuws aan te leren. Het is belangrijk om te onderzoeken wat voor jou het beste werkt.
  • Verandering vasthouden: na ongeveer zes weken is je nieuwe gedrag een gewoonte geworden. Het kost dus tijd en energie om te kunnen veranderen. Aan de slag gaan met persoonlijk leiderschap helpt je zelf de touwtjes in handen te nemen en verandering vast te houden.

Oefeningen, tips, informatie en ervaringen van anderen

Je leest informatie, krijgt tips en doet oefeningen. Ook vertellen ervaringsdeskundigen hun verhaal. De online module bestaat uit verschillende onderdelen die je in je eigen tempo en volgorde kunt doorlopen. Wanneer het jou uitkomt. Elk onderdeel bevat een intro, uitleg, oefening en terugblik.

Start- en eindmeting

De zelfhulpmodule Succesvol veranderenbegint met een startmeting. Die geeft je een idee van je huidige situatie. Hoe is jouw balans? Als je de module hebt afgerond, kun je jezelf bij de eindmeting nogmaals testen. Is er verbetering te zien, of kun je op onderdelen nog meer oefenen?

Anoniem

De zelfhulpmodule Succesvol veranderendoorloop je anoniem. Niemand weet wie je bent. En niemand wordt op de hoogte gesteld, dus ook je huisarts en zorgverzekeraar niet.

Wat gebeurt er met je gegevens?

• Als je de zelfhulpmodule wilt starten, moet je eerst inloggen op de website van de ledenvereniging. Het inloggen dient er alleen voor om je lidmaatschap te checken. Wij sturen geen gegevens van jou door naar mirro.
  • De gegevens die je opgeeft op de website van mirro, zijn alleen nodig om je te kunnen benaderen en de behandeling op jou af te stemmen.

Ledenvoordeel

• Als lid doorloop je de zelfhulpmodule Succesvol veranderen gratis.

Voorwaarde