Vitaliteit: lekker
in je vel

Bruis jij van vitaliteit? Of kun je nog wel wat extra energie gebruiken? Bekijk tips en artikelen over goed slapen, gezonde voeding, voldoende bewegen en andere manieren om je vitaliteit te verhogen.

Vitaal zijn: zo doe je dat

Vitaliteit heeft te maken met energie en levenslust. Iemand die vitaal is, heeft zin in het leven. Maar het is meer dan dat. Vitaliteit draait ook om balans. Om lekker in je vel zitten. Er zijn genoeg dingen waardoor het soms even niet zo lekker gaat. De ledenvereniging heeft veel tips en handige producten om vitaal te worden en te blijven.

Blijf geestelijk vitaal

Geestelijk vitaal zijn en blijven, is gemakkelijker dan je denkt. En wist je dat puzzelen, spelletjes spelen, tuinieren en je af en toe even vervelen gezond voor je zijn? Sterker nog: je brein blijft er lekker fit door.

In beweging blijven

Bewegen is één van de gemakkelijkste manieren om je vitaliteit te verbeteren. Maar in beweging blijven, hoe doe je dat? Als lid van de ledenvereniging sport je met korting. Maar je hoeft niet per se naar de sportschool. Met wandelen, fietsen of zwemmen blijf je ook fit en gezond.

Slapend vitaal

Uitgerust zijn is belangrijk voor je vitaliteit. Daar hoort goed slapen bij. Hoeveel slaap je nodig hebt, hangt af van je leeftijd. Maar voor iedereen geldt: wie goed en genoeg slaapt, is gezonder. Lig jij ’s nachts te woelen? Bekijk de tips om beter te slapen.

Geef rouw de ruimte

Verdriet en rouw kosten veel energie. Bovendien volgt rouw vaak op een heel heftige periode. Maar hoe verwerk je een verlies en hoe ga je om met rouw? De ledenvereniging biedt hulp bij rouwverwerking.

Chatten

Chat met onze