Extra steuntje in de rug

Waarbij kan Vervangende mantelzorg u helpen?
Kent u Vervangende mantelzorg al? Leden vertellen voor welke problemen en vragen zij de professionele hulp van Saar aan Huis inschakelden.

Wat is het fijn om hulp van uw mantelzorger te hebben als het wat minder gaat. Maar wat als u vaker gezelschap en steun wilt? Of misschien bent u zelf mantelzorger en wordt de zorg u soms te veel. Vervangende mantelzorg van Saar aan Huis kan in beide gevallen helpen. Professionele hulp komt langs voor lichte huishoudelijke hulp of enkele uurtjes begeleiding. Via de ledenvereniging schakelt u Saar in wanneer u dat wilt. Voor bijna elke denkbare vraag is een passende oplossing.

5 leden vertellen hoe Vervangende mantelzorg hen helpt

Op adem komen

Vraag: Dick (67): ‘Als mantelzorger kom ik nergens meer aan toe. Mijn vrouw Dinie heeft dementie en dit vraagt veel zorg. Ik vind het heel zwaar.’
Zo helpt Saar: Wasjes draaien, het bed verschonen, Dinie helpen aankleden en haar een paar uurtjes gezelschap houden: Dick kan zo even op adem komen. Saar neemt het echtpaar af en toe ook mee voor een uitstapje. Dick kan zo samen met Dinie weer even ontspannen en genieten.

Even naar buiten

Vraag: Gerda (82): ‘Ik ben zo bang om te vallen dat ik niet alleen naar buiten durf voor een wandeling. Mijn dochter woont te ver weg om vaker langs te komen.’
Zo helpt Saar: Sinds Gerda om hulp vroeg komt Saar twee keer in de week langs voor een ommetje. Gerda geniet van een wandeling in de frisse buitenlucht en spreekt ook haar buren weer eens. Ook Gerda’s dochter is opgelucht: haar moeder is in goede handen.

Geen verhuis-stress

Vraag: Jan (64): ‘Mijn vrouw en ik zijn nog kerngezond, maar denken al aan onze toekomst. We zoeken nu al een seniorenwoning. Maar hoe pakken we straks een verhuizing aan?’
Zo helpt Saar: Jan kan tijdens zijn verhuizing hulp krijgen met inpakken én weer uitpakken. Na de verhuizing zorgt Saar dat de spullen in het nieuwe huis op hun vaste plek in de kast liggen. Zo voelt Jan zich meteen thuis.

Hulp op maat

Vraag: Hendrika (71): ‘Ik heb geen familie en weinig kennissen. Ik lig soms nachten wakker denkend aan hoe het straks moet als ik minder mobiel word.’
Zo helpt Saar: Hendrika kan haar zorgen en wensen bespreken in een vrijblijvend kennismakingsgesprek. Ze kiest zelf waar ze in de toekomst hulp bij nodig heeft. Een fijn idee als er iemand wekelijks langs komt om samen een boodschapje te doen of te koken. Of om mee naar de dokter te gaan of gewoon voor een spelletje! Hendrika ligt niet meer wakker nu ze weet dat ze hulp kan inschakelen.

Broodjes smeren

Vraag: Janine (35): ‘Na een ernstig auto-ongeluk moet ik de komende weken bedrust houden. Met twee kleine kinderen is dat vreselijk. Mijn man werkt en mijn ouders doen nu al te veel.’
Zo helpt Saar: Elke ochtend zorgt Saar aan Huis voor het ontbijt van de kinderen, brengt hen naar school en opvang en draait een wasje. Steeds dezelfde hulp, dus vertrouwd voor de kinderen. En Janine kan ondertussen rustig beter worden.

Ook hulp nodig?

Wilt u niet altijd afhankelijk zijn van uw mantelzorger? Of bent u mantelzorger en heeft u behoefte aan ondersteuning? Schakel Vervangende mantelzorg in! U kiest zelf welke taken we van u kunnen overnemen. Bijvoorbeeld huishoudelijke taken, de administratie of meegaan naar de dokter.