Je baby verzorgen

Je bent bevallen, eindelijk is je baby er. Of is je kindje er bijna? En dan, een baby verzorgen: hoe doe je dat het beste? Waar moet je om denken? Bekijk de tips en informatie.

Bevallen: en dan?

Baby verzorgen

De eerste week na de bevalling krijg je hulp van de kraamzorg. Daarna verzorg je je baby zelf. Een luier verwisselen heb je snel onder de knie. Maar hoe doe je bijvoorbeeld je baby in bad? En hoe los je luieruitslag op? Er komt best veel op je af als jonge ouder.

Hulp bij borstvoeding

Heb je vragen over borstvoeding? Of loopt het voeden niet zo soepel? Als lid van de ledenvereniging krijg je gratis advies van een lactatiekundige. Wil je je borstvoeding op gang helpen? Als lid huur je met korting een elektrische borstkolf.

Papa helpt mee

In de kraamperiode staan jij en je baby centraal. Maar ook voor vaders is er genoeg te doen. Het is belangrijk dat vaders een goede band krijgen met hun baby. De Kraamvogel geeft adviezen voor vaders in de kraamtijd en legt uit hoe zij de best mogelijke steun en toeverlaat zijn.