Product van de maand augustus in het Slimste Huis - Easysteppers

Met deze stevige tussentreden blijf je veilig traplopen ondanks pijn of beperkingen
Traplopen is een portie gratis beweging die we elke dag onbewust meepakken. Maar wat als het niet meer zo makkelijk en veilig is om de trap op of af te lopen? Wellicht omdat je gewrichten of spieren niet optimaal werken, omdat je een operatie hebt gehad of om een andere reden. Dan bieden Easysteppers een uitkomst. Easysteppers zijn stevige tussentreden op de trap waarmee je kleinere stappen hoeft te zetten; zo kun je zelfstandig en veilig blijven traplopen.

Easysteppers op maat gemaakt

Easysteppers zijn robuuste houten blokken die als extra traptreden dienen. Deze stevige tussentreden worden op maat gemaakt voor jouw trap, in de kleur die jij wilt. Hierdoor passen ze in elk huis, op elke trap. De blokken worden vast op de trap gemonteerd en er is dus geen verbouwing nodig in huis. Op deze manier kun je met kleine stapjes veilig de trap op- en aflopen wanneer grotere stappen moeizaam gaan. De Easysteppers zijn gemaakt van FSC gekeurd hout, zijn onderhoudsvriendelijk, hebben veilige rondingen en gaan lang mee.

Easysteppers dragen bij aan een goede gezondheid

Wanneer je traploopt houd je je gewrichten, botten en spieren in goede conditie. Daarnaast train je met het traplopen ook je balans en uithoudingsvermogen. Bovendien helpt het om fysieke en cognitieve achteruitgang te voorkomen. De trap op en aflopen is dus een belangrijk onderdeel van de dagelijkse beweging. Wanneer het traplopen niet gemakkelijk meer gaat, wordt er al snel gedacht aan een traplift als oplossing. Het grote nadeel van een traplift is dat je dan niet meer die dagelijkse beweging krijgt, die juist zo waardevol is. Met de Easysteppers kost het minder kracht om de trap op en af te lopen, waardoor ook de gewrichten minder zwaar worden belast. Zo hoef je geen kostbare beweging in te leveren en blijf je je spieren trainen.

Ben jij benieuwd hoe gemakkelijk je kunt traplopen met Easysteppers?
Probeer het uit in het Slimste Huis

Bekijk het gemak van de Easysteppers

Chatten

Chat met onze