Wegwijzer bij kanker

Overzicht voor iedereen die te maken heeft met kanker: patiënten, naasten en nabestaanden
Wegwijzerbijkanker.nl helpt je vinden wat je nodig hebt. Op een manier die bij jou past. De site is er voor iedereen die te maken heeft met kanker: patiënten, naasten en nabestaanden.

'We hebben kanker bij je vastgesteld'. Elk jaar horen meer dan 115.00 mensen die zin in het ziekenhuis. Zelf de diagnose kanker krijgen, of je partner of iemand anders dichtbij je, dat is voor veel mensen heftig om te horen. Je belandt in een nieuwe wereld.

Er is waarschijnlijk geen beste manier om met de diagnose kanker om te gaan, want iedereen heeft zijn eigen manier. Wel is het fijn om te weten dat er veel hulp en ondersteuning beschikbaar is voor als je het nodig hebt. Op de website vind je een overzicht:

• Waar heb ik nu eigenlijk echt behoefte aan?
  • Hoe kan ik zelfstandig aan de slag?
  • Waar kan ik mijn hart luchten?
  • Waar vind ik lotgenoten?
  • Waar vind ik betrouwbare informatie?
  • Wie kan me helpen met angst en zorgen die ik heb?
  • Waar vind ik praktische hulp?
  • Hoe kan ik werken aan mijn fitheid en zelfvertrouwen?
  • Wat kan ik doen aan pijn en andere lichamelijke klachten?

Je vindt op de site ook video's die je mogelijk op ideeën brengen. Je hoort bijvoorbeeld hoe anderen met bepaalde dingen omgaan. Of je leert over ondersteuning waar je nog niet eerder van had gehoord.

Als je wat aanwijzingen wilt om te vinden wat je nodig hebt, zitten de mensen van Wegwijzer bij kanker voor je klaar.