Zo wordt je smartwatch je beste vriend

Wat kan een smartwatch voor jou betekenen?
Een smartwatch is een slim horloge dat bijhoudt hoeveel je op een dag beweegt, allerlei waardes meet en als trainingsmaatje kan fungeren. Dat klinkt als een goede vriend! Wat kan een smartwatch voor jou betekenen?

Direct naar:

Natuurlijk is het belangrijk om goed voor jezelf te zorgen. Maar hoe weet je of je al goed bezig bent, wellicht risico loopt of echt aan de slag moet? Het liefst zou je dan toch een soort overzicht hebben van dingen die goed en minder goed gaan.

Slim horloge voor gezondheid, veiligheid en verbinding

En toen was daar de smartwatch, een slim, digitaal horloge dat waakt over je gezondheid, denkt om je veiligheid en je in verbinding houdt met je dierbaren. Je smartwatch is daarmee een handig hulpmiddel voor een betere gezondheid, veiligheid én geborgenheid.

Wat een gemak

En wist je dat je alle meldingen die je op je mobiele telefoon ontvangt, zoals berichten, telefoongesprekken en e-mails, ook op je smartwatch kunt ontvangen? Ben je aan de wandel of onderweg en ligt je telefoon niet voor het grijpen? Kijk bij een piep even op je horloge en je weet of het nodig is om je telefoon te pakken of dat ie in de tas mag blijven. Wat een gemak!

10 Toepassingen van een smartwatch

1. Ontspannen
    Muziek luisteren, (leren) mediteren of aan de mindfulness met speciale apps; ook voor kinderen!
  2. Fit worden én blijven
    Je smartwatch laat je zien hoeveel je hebt bewogen op een dag. Dat kan confronterend zijn na weer een lange kantoordag. Stel je eigen doelen en laat je smartwatch je voortgang monitoren.
  3. Veiligheid
    Je kunt zelf alarm slaan, een noodoproep doen en de hulpdiensten inschakelen. Sommige horloges slaan zelfs automatisch alarm als je valt. En je kunt contact hebben met je kind zonder dat het een smartphone heeft.
  4. Gezondheid
    Onregelmatige hartslag? Je smartwatch geeft het direct aan. En ook fijn: de data van een smartwatch kunnen worden doorgegeven aan je arts, zodat hij of zij je op afstand kan monitoren.
  5. Als je geen smartphone hebt of wilt
    Bij sommige smartwatches heb je geen mobiele telefoon meer nodig, omdat ze een digitale simkaart hebben. Daarmee kun je internetten, bellen en sms’en met een regulier telefoonabonnement.
  6. Meer gemak
    Je hebt geen telefoon meer nodig om berichtjes te lezen of een oproep te beantwoorden. Sommige horloges kun je ook als afstandsbediening gebruiken voor je tv, verlichting of andere slimme apparaten.
  7. Check je slaapritme
    De meeste horloges geven je inzicht in je slaapritme door aan te geven of je diep of licht hebt geslapen. Door het te linken aan gedrag van de dag ervoor, zie je wat je slaapritme beïnvloedt.
  8. Navigatie
    Met een smartwatch heb je toegang tot gps, die je moeiteloos naar allerlei bestemmingen navigeert. Ook kun je je locatie delen met anderen.
  9. Voor kinderen
    Wist je dat veel smartwatches leuke spelprogramma’s voor kinderen hebben gericht op beweging en educatie?
  10. In contact blijven
    Met een smartwatch kun je bellen, whatsappen en (voice)berichtjes sturen en ontvangen zonder je telefoon.