Zo werkt huishoudelijke hulp via de ledenvereniging

Samen kijken wat jij nodig hebt
Betrouwbare, betaalbare huishoudelijke hulp via de ledenvereniging vraag je gemakkelijk aan. Hoe gaat dat in zijn werk? Wat komt er allemaal bij kijken en hoe zorgen we ervoor dat je de ondersteuning krijgt die bij jou past? Ledenadviseur Paula Schoon vertelt.

Het kan zijn dat het bij jou of iemand uit je omgeving allemaal even niet meer vanzelf gaat. Of je bent te druk met de zorg voor een ander en komt niet toe aan het huishouden. Wat er ook aan de hand is, huishoudelijke hulp kan een oplossing zijn. Om je op weg te helpen, hoef je ons alleen maar te bellen.

Meteen hulp óf bellen met ledenadviseur

“Als je al weet welke hulp nodig is, kan je aan de telefoon meteen de juiste ondersteuning aanvragen”, vertelt Paula. “De route is dan heel kort. Binnen een paar dagen neemt de aanbieder van huishoudelijke hulp contact met je op om alles te bespreken en passende hulp te zoeken. Maar het kan ook zijn dat je vraag complexer is. In dat geval helpt onze ledenadviseur je verder.”

Onze ledenadviseur belt je binnen vijf dagen op. “Vaak is een telefoontje voor ons voldoende om erachter te komen welke hulp je nodig hebt”, zegt Paula. “We onderzoeken welke mogelijkheden er zijn om je probleem op te lossen. Of misschien kan wat hulp uit je omgeving veel opleveren. Als particuliere hulp het meest geschikt is, kijken we of een van de drie aanbieders van huishoudelijke hulp waar we mee samenwerken wat voor je kan betekenen.”

Keuze uit twee aanbieders

We werken samen met de aanbieders Hulp in huis en UWassistent. Tijdens het telefoongesprek leggen we deze twee aanbieders en andere oplossingen naast elkaar en kijken we wat het beste aansluit bij jouw behoeften. Kies je een van de twee genoemde aanbieders, dan neemt die aanbieder daarna contact met je op om alles te regelen.

Wat doet de ledenadviseur nog meer?

Ook nadat we je hebben geadviseerd over huishoudelijke hulp, blijven we graag met je meedenken. “Stel dat je bijvoorbeeld besluit om huishoudelijke hulp via de Wmo aan te vragen, dan blijven we je op weg helpen. We kunnen je voorbereiden op het gesprek met de gemeente en kijken waar je nog meer hulp bij nodig hebt – of gaat krijgen. Hoe bereid je je voor op de toekomst? Hoe zit het zorgstelsel in elkaar? Over alle vragen die gaan over langer thuis wonen en informele zorg gaan we met je in gesprek.”

En we kijken verder dan dat. Misschien heb je andere ondersteuning nodig om op jouw manier te kunnen leven. “We kijken altijd naar het grotere plaatje, naar jouw situatie”, vertelt Paula. “Je kunt bijvoorbeeld een hulpmiddel nodig hebben, tegen andere problemen in het huishouden aanlopen of op zoek zijn naar een maatje in de buurt. Het warme en persoonlijke contact zorgt ervoor dat we precies weten waar je behoefte aan hebt. We kijken naar de vraag achter de vraag.”

Huishoudelijke hulp aanvragen

Als je onze hulp nodig hebt bij het regelen van huishoudelijke hulp, kun je contact opnemen met ons via 088 - 383 20 00. De ledenadviseur geeft je persoonlijk advies en kijkt wat voor jou de beste oplossing is. Daarvoor moet je wel lid zijn. Nog geen lid? Lees verder over het lidmaatschap en word meteen lid!

Chatten

Chat met onze