Zorgen voor elkaar

Een triagetool en zorghulp als olie in de machine
Goede ondersteuning is hard nodig om goed voor elkaar en onszelf te kunnen zorgen. Een triagetool en het platform zorghulp dragen hieraan bij.

"Steeds meer burgers in Nederland hebben wat meer olie in de machine nodig om voor elkaar en zichzelf te zorgen", aldus Cynthia op den Brouw, eindverantwoordelijke voor Espria Ledenvereniging. Ze legt uit dat in deze tijd, waarin we te horen krijgen dat we het weer zelf moeten doen, alles onder druk staat doordat we soms de verbinding met elkaar kwijt zijn. "Het is ook ingewikkeld om een mantel voor de mensen in je omgeving te kunnen zijn als je daarnaast ook werkt. Ondersteuning is dus heel hard nodig. En dat doe je mede met een goede triagetool, die niet uitgaat van een burger en niet van een patiënt of cliënt, en een goed platform zoals zorghulp", vertelt zij.

Triagetool

Espria Ledenvereniging bouwt samen met Evean aan een triagetool. Met deze tool kunnen we binnen 30 tot 60 seconden iemand met een hulpvraag zelf helpen of verwijzen naar de juiste plek.

Zorghulp

Zorghulp is een slim platform dat alle leden in hun eigen buurt met elkaar verbindt. Een veilige, laagdrempelige omgeving waar je als burger een (zorg)vraag kunt stellen of een bijvoorbeeld een buur kunt helpen.

In deze video vertellen Cynthia en Willemijn van Damme, manager strategie en innovatie, je meer over deze twee initiatieven.