Anna huis

Steun voor mensen met kanker
De diagnose kanker heeft een onvoorstelbaar diepe impact. De ziekte tast niet alleen het lichaam, maar ook de psyche aan. In Anna’s huis in Zaandam en in andere IPSO huizen kunnen jij en je naasten terecht voor psychosociale steun, contact met lotgenoten en creatieve en ontspannende activiteiten.

Iedereen is welkom bij Anna's huis

Psychosociale zorg bij kanker

Anna’s huis in Zaandam is een laagdrempelig IPSO inloophuis en (na)zorgcentrum voor mensen met kanker in de Zaanstreek. Iedereen is welkom, ongeacht type kanker, behandelfase of ziektestadium. Ook voor familieleden, vrienden, nabestaanden en mensen die genezen zijn van kanker staat de deur open. Naast inloophuis biedt Anna’s huis allerlei activiteiten en is er contact met lotgenoten mogelijk voor steun en praktische tips.

Filmpje Anna's huis

In onderstaand filmpje zie je hoe het Anna's huis eruit ziet en wat dit huis en andere IPSO huizen voor jou kunnen doen.

Webinars

De ledenvereniging organiseert op 4 februari twee webinars over kanker. Je kunt je nu al aanmelden:

Webinar zorg bij kanker

4 februari 10.00 uur
In dit webinar vertelt verpleegkundige hematologie en
oncologie Carolina Visser over de psychosociale zorg bij kanker.

Webinar verlies bij kanker

4 februari 14.00 uur
In dit webinar bespreken we de soorten verlies die je kunt ervaren
als je kanker hebt of als je iemand in je omgeving kanker heeft.

IPSO huis bij jou in de buurt

Door heel Nederland zitten IPSO inloophuizen voor mensen met kanker en hun naasten. Op de website van IPSO vind je een overzicht van de huizen bij jou in de buurt en wat je er kunt doen.

Contact met de ledenadviseur

Heb je behoefte aan steun, heb je vragen of wil je weten wat de ledenvereniging voor jou kan doen. Neem dan contact op met de ledenadviseur. Zij luistert, denkt mee en weet wat er bij jou in de buurt aan ondersteuning mogelijk is.