Webinar verlies en kanker

Welke gevoelens van verlies zijn er en hoe ga je ermee om?
De diagnose kanker gooit je leven overhoop. De ziekte tast je lichaam aan en heeft ook geestelijk veel impact. Bij een ziekte als kanker ontstaat vaak ook een gevoel van verlies. In dit webinar bespreken we de soorten verlies die je kunt ervaren als je zelf kanker hebt of als je iemand in je omgeving kanker heeft.
  • Voor mensen met kanker én hun omgeving
  • Tips hoe je beter om kunt gaan met het verlies
  • Gewoon thuis te volgen op pc, laptop, tablet of smartphone
  • Gratis voor leden en niet-leden

4 februari 14.00 uur

Meld je nu aan

Weet je niet precies hoe het werkt? Geen probleem. Bel 088 – 383 20 00, we helpen je graag verder.

Hierover gaar het webinar

Als je kanker hebt, ontstaan er allerlei emoties, zoals verdriet en angst. Ook kun je een gevoel van verlies ervaren. Verlies van gezondheid, verlies van een baan, van vrienden... Ledenadviseurs Greetje Kroeze en Emmy Nuberg vertellen in dit webinar over de soorten van verlies en hoe je hiermee om kunt gaan. Hoe ga je om met verlies als je zelf kanker krijgt of als je partner kanker heeft. En hoe houd je contact met een collega die kanker heeft. De ledenadviseurs bespreken voorbeelden en geven informatie en tips.

Heb je een vraag voor de ledenadviseurs? Stel deze gerust. Je krijgt meteen antwoord.

Wat is een webinar?

Een webinar is een korte workshop of cursus op internet. Een deskundige vertelt over een bepaald onderwerp, bijvoorbeeld slank worden of eenzaamheid. Als deelnemer kun je actief meedoen door vragen van de deskundige te beantwoorden, en door zelf vragen stellen. Maar je komt zelf nooit in beeld. Ook kun je een schuilnaam gebruiken.
Aan een webinar neem je deel achter je eigen computer, tablet of smartphone. Het maakt niet uit waar je bent. Als je maar op het tijdstip van het webinar bent ingecheckt (supereenvoudig!).

Webinars terugkijken

Bekijk hier het webinar Omgaan met verlies van 23 september 2021:

Bekijk hier het webinar Verder na verlies van 30 september 2021:

Je kunt via de ledenvereniging gratis de zelfhulpmodule rouwverwerking volgen. Anoniem en op een moment dat het jou past. Je krijgt informatie, advies, tips, oefeningen en kunt de ervaringsverhalen van Fenny en Ingrid bekijken waar Greetje het in de video over heeft.

Ledenvoordeel

• Gratis voor leden en niet-leden