Puzzelen op tablet of telefoon

De leukste puzzel-apps
Puzzelen is een ideale manier om jezelf te vermaken: het is ontspannend, terwijl je hersens toch even aan het werk worden gezet. Met deze 5 apps voor tablet of telefoon hoef je je geen moment te vervelen.

De 5 leukste puzzel-apps voor tablet of telefoon

Zet de puzzels van jouw keuze op je tablet of smartphone via de Google Play of de App Store. Daarna kun je ze overal gebruiken, ook zonder wifi of internet!

Block Puzzle Jewel

Een vermakelijk leuk puzzelspel dat bestaat uit een puzzelbord van 8x8 hokjes. Je krijgt steeds drie verschillende puzzelvormen. Je verdient punten door de vormen zo neer te leggen dat zich een rij van acht hokjes tegelijk vult en ‘vrijspeelt’. Het spel eindigt als er geen ruimte meer is voor de overgebleven puzzelstukken.

Woord Snack

Bij deze woordpuzzel krijg je een aantal letters waarmee verschillende woorden gemaakt moeten worden. Het begint makkelijk. Hoe verder je komt, hoe lastiger het wordt om alle mogelijke woorden te vinden. Met de munten die je verdient, 'koop' je hints die verder helpen in het spel.

Tectonic

Een leuke variant op de sudoku. Bij de Tectonic is het diagram opgedeeld in blokken van één tot en met vijf vakjes. In blokken met één vakje kan alleen een 1 staan, in blokken van drie vakjes alleen de cijfers 1, 2 en 3, enzovoort. De bedoeling is om de puzzel zo in te vullen dat vakjes met dezelfde cijfers elkaar niet raken, ook niet schuin. Een pittige uitdaging!

Apple App Store

Sumico

Sumico is een combinatie van een reken- en puzzelspel. Bij deze puzzel staan er getallen in zeshoekige hokjes. Je krijgt steeds een simpel hoofdrekensommetje dat je moet oplossen door twee hokjes aan elkaar te koppelen. Daardoor ontstaan nieuwe getallen en groeit het aantal hokjes. De truc is om de hokjes steeds zo aan elkaar te verbinden dat het mogelijk blijft om de gevraagde sommen ermee op te lossen.

Button Google Play

Unblock me

Een schuifpuzzel die bestaat uit houten blokken van verschillende formaten en één rood blokje. Het doel van het spel is om het rode blokje naar de uitgang van het veld te krijgen. En dat in zo min mogelijk zetten. Lastig, want de houten blokken blokkeren de weg. Om de puzzel op te lossen moet je vaak een aantal zetten vooruitdenken.

Elke maand woordzoeker

Heb je de smaak van het puzzelen te pakken? Maak dan eens de woordzoeker van Denksport op onze website. Elke maand een nieuwe woordzoeker en een mooie prijs te winnen!