Huisbezoek ledenadviseur

Steuntje in de rug thuis. Meer dan een telefoongesprek
Soms is een persoonlijk gesprek thuis prettiger of handiger dan telefonisch contact. Bijvoorbeeld als u met veel vragen tegelijk zit. Of omdat het fijner is als iemand even met u mee kan kijken. In dat geval kunt u vragen om een huisbezoek van de ledenadviseur. Gratis voor leden

Zo werkt het huisbezoek

Het huisbezoek van de ledenadviseur is in principe eenmalig. Het is bedoeld om u op weg te helpen. Als u een steuntje in de rug nodig heeft en als een telefoongesprek onvoldoende zekerheid of duidelijkheid biedt.

Met een huisbezoek:

• Bespreekt u in alle rust en privacy uw situatie.
  • Bent u verzekerd van goed en betrouwbaar advies.
  • Regelt de ledenadviseur zorg of ondersteuning als dat nodig is. Zij kent de organisaties, instanties en hulpverleners als geen ander.

De ledenadviseur neemt van tevoren contact met u op om te vragen wat er speelt. Zo kan zij alvast wat informatie verzamelen om bij het huisbezoek met u door te nemen.

Voorbereiding keukentafelgesprek

Heeft u Wmo-ondersteuning aangevraagd bij de gemeente om langer zelfstandig thuis te wonen? Dan nodigt de gemeente u uit voor een keukentafelgesprek. Tijdens dit gesprek bespreekt u met de gemeente welke hulp u nodig heeft. Een belangrijk gesprek dus. Vraag onze ledenadviseur om het keukentafelgesprek samen met u voor te bereiden. Gratis voor leden.

Uw voordeel als lid

Gratis voor leden