Huisbezoek ledenadviseur

Steuntje in de rug thuis. Meer dan een telefoongesprek
Ledenadviseur op bezoek bij oudere man
Soms is een persoonlijk gesprek thuis prettiger of handiger dan telefonisch contact. Bijvoorbeeld als u met veel vragen tegelijk zit. Of omdat het fijner is als iemand even met u mee kan kijken. In dat geval kunt u vragen om een huisbezoek van de ledenadviseur. Gratis voor leden

Zo werkt het huisbezoek

Het huisbezoek van de ledenadviseur is in principe eenmalig. Het is bedoeld om u op weg te helpen. Als u een steuntje in de rug nodig heeft en als een telefoongesprek onvoldoende zekerheid of duidelijkheid biedt.

Met een huisbezoek:

• Bespreekt u in alle rust en privacy uw situatie.
  • Bent u verzekerd van goed en betrouwbaar advies.
  • Regelt de ledenadviseur zorg of ondersteuning als dat nodig is. Zij kent de organisaties, instanties en hulpverleners als geen ander.

De ledenadviseur neemt van tevoren contact met u op om te vragen wat er speelt. Zo kan zij alvast wat informatie verzamelen om bij het huisbezoek met u door te nemen.

Voorbereiding keukentafelgesprek

Heeft u Wmo-ondersteuning aangevraagd bij de gemeente om langer zelfstandig thuis te wonen? Dan nodigt de gemeente u uit voor een keukentafelgesprek. Tijdens dit gesprek bespreekt u met de gemeente welke hulp u nodig heeft. Een belangrijk gesprek dus. Vraag onze ledenadviseur om het keukentafelgesprek samen met u voor te bereiden. Gratis voor leden.

Uw voordeel als lid

Gratis voor leden