Kind opvoeden? Kijk op je smartphone

5 veelgebruikte apps over opvoeding
Heb je jonge kinderen? Dan sta je voor een mooie taak: opvoeding. Een taak waar je wel wat hulp en advies bij kunt gebruiken. Spitten jouw ouders nog boeken door op zoek naar antwoord op hun opvoedvragen, jij hebt het gemak van apps op je smartphone.

4 apps bij opvoeding

Oei, ik groei!

Hou een gepersonaliseerde, wekelijkse agenda bij van jouw baby’s mentale ontwikkeling. De app houdt je op de hoogte van de sprongen en moeilijke fases in de eerste 20 maanden van je baby. Doordat je weet wat er in het hoofdje van je baby omgaat, kan jij hem helpen bij het makkelijker nemen van een sprong en bij het stimuleren van zijn ontwikkeling. Wil je het allemaal precies weten? Lees dan het boek erbij.

EHBO Rode Kruis

Weet wat je moet doen als je kindje iets overkomt. Wat doe je als je kindje zich brandt? Of zich ernstig verslikt? Of door een teek wordt gebeten? De app vertelt je stap voor stap wat je moet doen, met duidelijke gesproken instructies. En als je hulp nodig hebt, vind je eenvoudig een EHBO-post in de buurt. In geval van nood bel je vanuit de app naar 112.

Babyfoon 3G

Hou je kindje in de gaten terwijl het slaapt. Richt een smartphone, tablet of laptop op je kindje en volg het via de app op je eigen smartphone, tablet, smartwatch, laptop of tv. Beeld en geluid komen helder over, ook al ligt je kindje in het donker. Het werkt altijd en overal waar wifi of draadloos internet is.

Babysits

Avondje of dagje eropuit? Momentje voor jezelf? Dan kun je wel een oppas gebruiken. Via de app Babysits kom je gemakkelijk in contact met een vertrouwde oppas in de buurt. Je spreekt het tarief af met de oppas en betaalt geen bemiddelingskosten. Als ouders heb je wel een account voor € 14,99 per maand nodig.