Zindelijk worden

Zindelijk naar school
De meeste scholen hanteren een protocol dat wanneer kinderen naar school gaan ze ook zindelijk dienen te zijn. Het is dus belangrijk dat ouders hier tijdig mee aan de slag gaan. Zo gaan kinderen zelfverzekerder naar school en kunnen leerkrachten zich focussen op het lesgeven. Uiteraard wordt het ene kind sneller zindelijk dan het andere. Daarom biedt Espria Ledenvereniging verschillende diensten aan die je helpen bij het zindelijk maken van je kind.

UnderWunder plashorloge

Gaat op tijd naar de wc gaan (nog) niet vanzelf? Het plashorloge is een efficiënt hulpmiddel voor kinderen om te leren hun blaas te controleren. De speciale horloges van UnderWunder herinneren het kind, door middel van een alarm eraan dat ze naar de wc moeten. Dit is een heel discreet trilalarm, waardoor alleen het kind zelf op dat moment weet dat het even naar de wc moet gaan. Dit zorgt ervoor dat het kind eigen verantwoordelijkheid krijgt over zijn/haar plas routine.

UnderWunder ondergoed

Naast het plashorloge is het ondergoed van UnderWunder een uitkomst voor kinderen die nog weleens een ongelukje hebben. UnderWunder biedt op het oog normaal ondergoed, terwijl het onzichtbaar urine absorbeert en nare geurtjes neutraliseert. Hierdoor valt je kind niet op en kan het met een zelfverzekerd gevoel naar school gaan.

Meer weten over ons aanbod van UnderWunder voor kinderen?

Wat moet ik doen bij een terugval?

Soms hebben kinderen, die al wel zindelijk zijn, een terugval en gaan opeens weer in hun broek plassen. Dat kan een lichamelijke oorzaak hebben (een blaasontsteking). Maar heel vaak is de oorzaak ook spanning of stress, een ingrijpende gebeurtenis zoals de komst van een broertje of zusje, ziekte, spanningen in het gezin of school. Probeer te achterhalen of het kind ergens bang voor is en bedenk hoe je verandering in de situatie kunt brengen. Geef je kind op een positieve manier aandacht. Besteed niet te veel aandacht aan de zindelijkheid zelf.