'Tot in het diepst geraakt'

Vaste concertganger Gerdie de Grunt
Hoogtepunten zijn het, de concerten van The Bach Choir & Orchestra of the Netherlands onder leiding van dirigent Pieter Jan Leusink. Gerdie de Grunt (56) uit Eindhoven gaat er tweemaal per jaar naartoe. Het raakt haar elke keer weer.

Gerdie de GruntGerdie de Grunt is bekend als het gezicht van de rolstoeltoegankelijkheid in Nederland. De aandoening MS houdt haar aan de rolstoel gekluisterd, maar zij viert het leven, onder meer door haar enthousiaste concertbezoek.

Ontzettende fan

Muziek helpt Gerdie de Grunt van het leven iets moois te maken. ‘Ik ben ontzettende fan van The Bach Choir & Orchestra. Ik ga tweemaal per jaar naar het optreden in de Sint-Catharinakerk in Eindhoven. Bravo bravo, roep ik dan. Muziek geeft mij energie en maakt mij rustig.'

Grijpt naar de keel

'Sinds ik negen jaar geleden rolstoelafhankelijk werd, is muziek nóg belangrijker geworden. Soms grijpt het me echt naar de keel. ‘Dat ligt aan mijn “ik” van dat moment en aan het stuk dat ze spelen. Dan jump ik zowat de kerk uit van blijdschap. Nou ja, ik wil het niet dramatiseren, maar het leven is prachtig.’

Ook genieten van klassieke muziek?

Als lid krijgt u maar liefst € 50,- korting op de concerten van The Bach Choir & Orchestra of the Netherlands. U krijgt er ook nog een gratis cd bij.

Bekijk de concertreeks