Traktaties voor kinderen

Lekker en gezond trakteren het hele jaar door
Zoek je een leuke en gezonde traktatie voor je kind, maar geen zin in snoeptomaatjes, komkommers en wortels? Gelukkig is er veel meer mogelijk.

Verjaardag of feestje

Feestje te vieren? Het boekje ‘Hieperdepiep hoera’ van het Voedingscentrum geeft 15 ideeën voor lekkere en gezonde traktaties voor kinderen. Kant-en-klare ideeën of als inspiratie om zelf iets te bedenken.

Gezond trakteren

De website gezond trakteren geeft ideeën voor gezonde traktaties, lunches en tussendoortjes. Wat denk je bijvoorbeeld van een piratenbanaan, groentefriet of fruitrups?

Social medium Pinterest barst van de heerlijke traktatie ideeën. Zoek bijvoorbeeld op ‘traktatie school verjaardag gezond’ en ontdek wat er met eten te maken is. Heb je zelf een leuk idee? Maak een account aan en plaats jouw pin op een bord. Zo help je een ander bij het bedenken van een lekkere traktatie. Varieer met zoektermen. De combinatie ‘gezonde traktatie kids’ geeft weer andere originele ideeën. Je hebt wel een account nodig om op Pinterest te kunnen zoeken en foto’s te plaatsen.

Bibliotheek

Breng een bezoek aan de bibliotheek en kijk in het rek bij de kookboeken. Daar vind je veel inspiratie voor de meest heerlijke traktaties. Genoeg ideeën verzameld? Op naar huis en samen met je kind lekker aan de slag.

Sint-Maarten

Krijg je op 11 november kinderen aan de deur met hun lampion? En wil je geen snoep, maar ook geen mandarijn geven? Denk dan eens aan een klein cadeautje. Zoals een ballon, gummetje, grappig potlood, bellenblaas of stickervel. Een ander idee is een zakje noten of popcorn. Let er wel op dat wat je geeft, verpakt is en goed houdbaar is.

Kiezen

Betrek je kind bij de keuze voor een traktatie. Als je kind mag meedenken en beslissen welke traktatie het wordt, is de kans groot dat hij of zij het zelf lekker vindt en het met plezier en trots uitdeelt.

Blijf genieten

Teveel zoet, zout en vet is voor niemand goed. Ook niet voor kinderen. Toch moeten ze wel blijven genieten. Af en toe een stukje chocolade of koekje kan helemaal geen kwaad. En vooral bij een feest als Sint-Maarten of Sinterklaas.

Chatten

Chat met onze