Het verhaal van contacthond Tim

Hoe Inge & Tim mensen met dementie bijstaan tijdens een verhuizing naar een verpleeghuis
Ledenadviseur Inge staat samen met contacthond Tim mensen met dementie bij als ze verhuizen naar het verpleeghuis. Ze heeft gemerkt dat ze samen met Tim spanning en zorgen kan wegnemen. Niet alleen bij de persoon met dementie maar ook bij de mantelzorger.

Inge vertelt hoe zij samen met Tim een verhuizing van een man met dementie heeft begeleid. Zijn vrouw maakte zich vooraf erg veel zorgen. "Ze was bang dat hij agressief of boos zou worden en dat het onrustig zou verlopen", vertelt Inge. Samen met Tim zorgde zij ervoor dat verhuizing veel rustiger verliep en dat het onthaal in verpleeghuis warmer was. "Tim heeft als een soort maatje gewerkt en ook troost gegeven aan de mantelzorger", aldus Inge.

In deze video vertelt Inge het hele verhaal: