Huisbezoek ledenadviseur met contacthond

Uniek in Nederland: alleen via de ledenvereniging
Dichtbij of veraf. We hebben er allemaal mee te maken of mee te maken gehad: dementie. Een bezoek van onze ledenadviseur mét een getrainde contacthond kan het leven van iemand met dementie sterk verbeteren. Zo'n huisbezoek is mogelijk vanaf januari 2021. Alleen via de ledenvereniging. Er is plaats voor 100 afspraken. Vraag dus snel een afspraak aan!
  • Dieper contact met iemand met dementie
  • Hond professioneel getraind door Stichting Blijf
  • Samen met ledenadviseur kijken welke hulp nodig is
  • Huisbezoek in eigen omgeving in alle rust en privacy
  • Gratis voor leden

Huisbezoek ledenadviseur contacthond - logo Stichting Blijf

Zo werkt het huisbezoek met contacthond

Huisbezoek contacthond

De ledenadviseur en contacthond komen bij jou thuis op bezoek. Samen helpen zij je verder. Bijvoorbeeld als je vragen hebt over je dementie of eenzaamheid, of angstig bent. Ook helpen de ledenadviseur en contacthond je als je voor iemand met dementie zorgt. Dat gebeurt thuis in alle rust en privacy.

Daarom mét contacthond

De ledenadviseur ziet met inzet van de contacthond beter wat er aan de hand is. Want de contacthond voelt aan wat iemand met dementie bezighoudt. Daarvoor is hij professioneel getraind door Stichting Blijf.
Mét contacthond kan de ledenadviseur beter bepalen welke hulp jij nodig hebt, of je naaste met dementie. Daarnaast beoordeelt zij of er voldoende mensen in de buurt zijn die ondersteuning kunnen bieden. Als het nodig is, regelt zij bijvoorbeeld thuiszorg, ondersteuning of contact met anderen. Zij kent de organisaties, instanties en hulpverleners als geen ander.

Uniek in Nederland

• Een huisbezoek met contacthond is uniek in Nederland. Je kunt het alleen bij de ledenvereniging aanvragen.
  • Er is plaats voor 100 gesprekken. Vraag dus snel een afspraak aan! Voor jezelf. Of voor iemand die je verzorgt.

Bekijk documentaire Aaibare zorg

Benieuwd hoe honden troost kunnen brengen? Bekijk de documentaire Aaibare zorg van het tv-programma Kruispunt. En zie hoe labradoodles Loena, Harrie en Hendrik het leven van veel ouderen een beetje mooier maken.

Zo vraag je een afspraak aan

Een afspraak vraag je aan in 4 eenvoudige stappen:

1. Klik hieronder op de knop Inloggen en log in. Nog geen lid: word eerst lid
  2. Klik onderaan de pagina op de knop Afspraak aanvragen
  3. Controleer je gegevens en pas het aan als iets niet klopt
  4. Klik onderaan het formulier op de knop Versturen

Zo gaat het verder

Half december belt de ledenadviseur om een afspraak te maken in januari 2021. Als er al meer dan 100 afspraken voor een huisbezoek met contacthond zijn, kom je op de wachtlijst.

Heb je van tevoren vragen?

We kunnen ons voorstellen dat je van tevoren meer wilt weten over het huisbezoek met contacthond.

Ledenvoordeel

• Gratis voor leden