TimeSteps zorgt voor meer tijdsbesef en dagritme

Handige app speciaal voor mensen voor dementie en hun naasten
Zo lang mogelijk jezelf kunnen redden. Dat wil iedereen. Voor mensen met dementie is de app TimeSteps een praktisch hulpmiddel die daarbij helpt. De app geeft een beter begrip van tijd en een verbeterde dagstructuur. Wat ook fijn is: je kunt de mantelzorg verdelen met familie, vrienden en zorgverleners. Zo draag je samen de zorg.

Zo werkt TimeSteps

TimeSteps is te gebruiken op telefoon, tablet en computer. De klok en agenda zijn speciaal ontworpen voor mensen met dementie. De agenda kan hardop tegen je praten en je zo herinneren aan afspraken. Tik je bijvoorbeeld op de klok, dan hoor je hoe laat het is.  Dit geeft rust en vertrouwen en is positief voor de zelfredzaamheid.

Actueel overzicht

Mantelzorgers, familie en zorgverleners kunnen met de app taken aanmaken, verdelen en plannen.  De gedeelde agenda en takenlijst geeft iedereen altijd een actueel overzicht van wat er wanneer moet gebeuren. Dit maakt mantelzorg makkelijker. Mensen met dementie kunnen ook afspraken aanmaken. Bij de afspraken staan foto's voor nog meer herkenbaarheid. En het is duidelijk wie wanneer langskomt.

Functies

• Taken inplannen en verdelen
  • Gedeelde agenda met herinneringen
  • Persoon met dementie kan afspraken maken (functie kan ook uit)
  • Klok met uitgeschreven tijd
  • Gesproken herinnering voor afspraken

Apparaat (device)

• Smartphone, tablet en computer

Met één abonnement kun je onbeperkt teamleden uitnodigen en meerdere apparaten van de persoon met dementie koppelen. Iedereen kan taken aanmaken, verdelen en inplannen. Samen kunnen jullie de agenda beheren en zo de zorg delen.

TimeSteps gratis uitproberen

Leden van Espria Ledenvereniging kunnen 6 maanden gratis de app TimeSteps uitproberen. Daarna beslis je zelf of je hiermee verder gaat. Een abonnement kost € 8,50 per maand. Hou je lidnummer bij de hand. Op de aanmeldpagina heb je je lidnummer namelijk nodig om gebruik te maken van het ledenvoordeel.

Wat moet je doen:

• Maak hier een account aan. Gebruik je lidnummer.
  • Download de TimeSteps app in de App store of Pla Store op de telefoon of tablet van de persoon die je ondersteunt.
  • Download zelf ook de TimeSteps app. Als mantelzorger kun je TimeSteps gebruiken via de app en via de computer.

Iedereen die op je huisadres woont, mag gebruikmaken van hetzelfde lidmaatschap.