We denken graag met je mee

De ledenadviseur helpt jouw inwoner, cliënt of bewoner verder
Gaat het bij jouw inwoner, cliënt of bewoner allemaal niet meer vanzelf? Of is iemand te druk met de zorg voor een ander en komt hij of zij niet toe aan het huishouden? Wat er ook aan de hand is, huishoudelijke hulp via de ledenvereniging is mogelijk een oplossing. We denken graag mee.

Verwijs iemand gerust door naar de ledenvereniging. Belt iemand met ons servicecenter -dit kan via 088 - 383 20 00- dan krijgt die persoon direct een van onze ledenadviseurs aan de telefoon. Zij zijn erop getraind om vragen snel en deskundig te beantwoorden, wat de vraag ook is. Deze service is gratis voor leden.

Gaat het bijvoorbeeld om huishoudelijke hulp? Via de ledenvereniging regelt iemand betrouwbaar en gemakkelijk particuliere hulp.

Meteen hulp óf bellen met ledenadviseur

Ledenadviseur Paula Schoon vertelt over de stappen in en na zo’n gesprek met de ledenvereniging. “Als de beller al weet welke hulp nodig is, kan de collega van het servicecenter meteen de juiste ondersteuning aanvragen”, vertelt ledenadviseur Paula Schoon. “De route is dan heel kort. We leggen de aanvraag bij één van onze aanbieders neer en binnen een paar dagen neemt de aanbieder contact met de hulpvrager op om alles te bespreken."

Het kan ook zijn dat de vraag complexer is. In dat geval kan een ledenadviseur op bezoek komen of telefonisch verder praten. “Vaak is een telefoontje voor ons voldoende om erachter te komen welke hulp nodig is”, zegt Paula. “In het geval van huishoudelijke hulp bijvoorbeeld, vragen we eerst altijd wat zelf al is gedaan – en nog kan – om het op te lossen. Of misschien kan wat hulp uit de omgeving van de hulpvrager veel opleveren. Als iemand dat allemaal al heeft geprobeerd en niks mogelijks is, kijken we of een van de drie aanbieders waar we mee samenwerken wat kan betekenen.”

Keuze uit twee aanbieders huishoudelijke hulp

We werken samen met de particuliere hulp-aanbieders Hulp in huis en UWassistent. Tijdens het telefoongesprek leggen we deze twee aanbieders en andere oplossingen naast elkaar en kijken we wat het beste aansluit bij de behoeften van de hulpvrager. Iemand kiest met de ledenadviseur uiteindelijk wel of niet voor een van deze twee aanbieders. Is dit wel het geval dan neemt de aanbieder daarna contact met de hulpvrager op om alles te regelen. Benieuwd naar de aanbieders? Je vindt hier de verschillende voorwaarden.

Wat doet de ledenadviseur nog meer?

Ook nadat we de hulpvrager hebben geadviseerd over huishoudelijke hulp, blijven we meedenken. “Stel dat iemand bijvoorbeeld toch besluit om huishoudelijke hulp via de Wmo aan te vragen, dan blijven we hem of haar op weg helpen. We kunnen de hulpvrager voorbereiden op het gesprek met de gemeente en kijken waar iemand nog meer hulp bij nodig heeft – of gaat krijgen. Hoe bereidt iemand zich voor op de toekomst? Hoe zit het zorgstelsel in elkaar? Over alle vragen die gaan over langer thuis wonen en informele zorg, denken we mee.”

‘We kijken naar de vraag achter de vraag en nemen echt de tijd.’

En we kijken verder dan dat. Misschien heeft iemand andere ondersteuning nodig om op zijn of haar manier te kunnen leven. “We kijken altijd naar het grotere plaatje, naar iemands situatie”, vertelt Paula. “Je kunt bijvoorbeeld een hulpmiddel nodig hebben, tegen andere problemen in het huishouden aanlopen of op zoek zijn naar een maatje in de buurt. Het persoonlijke contact zorgt ervoor dat we precies weten waar de behoefte ligt. We kijken naar de vraag achter de vraag en nemen echt de tijd.”

Huishoudelijke hulp aanvragen

Als je ons nodig hebt bij het regelen van huishoudelijke hulp voor iemand, verwijs hem of haar gerust door naar ons servicecenter. Bellen kan op  088 - 383 20 00. De ledenadviseur denkt mee en kijkt samen wat de beste oplossing is. Daarvoor moet de hulpvrager wel lid zijn. Niet-leden kunnen natuurlijk ook gewoon bellen.

Direct lid worden

Wat kunnen we voor je betekenen?

• Ik ben eerstelijns zorgverlener
  • Ik werk bij de gemeente
  • Ik werk bij een woningbouwcorporatie

Ik ben eerstelijns zorgverlener

Als eerstelijns zorgverlener heb je er als geen ander mee te maken: mensen wonen steeds langer zelfstandig thuis. Ze doen hun huishouden gewoon zelf. En dan ineens gaat het níet meer vanzelf. Wat de oorzaak ook is, op zo’n moment kunnen ze terecht bij Espria Ledenvereniging. 310.000 huishoudens zijn aangesloten bij de ledenvereniging en samen vormen we een geweldig netwerk. We willen jouw partner zijn en zorgen voor informele ondersteuning van jouw cliënt.

Ik werk bij de gemeente

Ook in jouw gemeente wonen mensen steeds langer zelfstandig, doen hun huishouden gewoon zelf. En dan ineens gaat het níet meer vanzelf. Wat de oorzaak ook is, op zo’n moment kunnen ze terecht bij Espria ledenvereniging. 310.000 huishoudens zijn aangesloten bij de ledenvereniging en samen vormen we een geweldig netwerk. We zijn er voor elkaar. We denken met je inwoners mee over hoe zij langer met plezier thuis blijven wonen.

Ik werk bij een woningbouwcorporatie

Als woningcorporatie heb je er als geen ander mee te maken: mensen wonen steeds langer zelfstandig thuis. Ze doen hun huishouden gewoon zelf. En dan ineens gaat het níet meer vanzelf. Wat de oorzaak ook is, op zo’n moment kunnen ze terecht bij Espria ledenvereniging. 310.000 huishoudens zijn aangesloten bij de ledenvereniging en samen vormen we een geweldig netwerk. We denken met je bewoners mee over hoe zij langer met plezier thuis blijven wonen.

De best passende oplossingen

Heeft iemand een eenmalige vraag? Dan kijken we of we die kunnen oplossen met burenhulp of een vrijwilliger. Er zijn bijvoorbeeld heel veel leden, die graag een handje helpen. Heeft iemand langere tijd of zelfs structureel huishoudelijke hulp nodig? Wij wijzen de weg naar de ondersteuning die iemand nodig heeft. Particuliere hulp in de huishouding is een prima aanvulling op de Wmo en de ledenvereniging helpt dit graag organiseren. Samen zoeken we naar een oplossing die op dat moment het beste past in iemands leven.

Zorgen voor elkaar

Daar waar de verzekerde zorg ophoudt, daar is de ledenvereniging. We zijn 24 uur per dag 7 dagen in de week telefonisch bereikbaar. Want zorgen voor elkaar stopt niet om 17.00 uur.

Een krachtig netwerk

We werken nauw samen met Espria en haar zorgonderdelen Icare, Evean, Zorggroep Meander, GGZ Drenthe, De Trans en Zorgcentrale Noord.

Contact

Wil je weten of en hoe we samen mensen nóg beter kunnen ondersteunen? Neem contact op met: Marlon de Haan, m.dehaan@ledenvereniging.nl.

Espria Ledenvereniging

De ledenvereniging zorgt dat mensen, zelf of met anderen, voordelig op pad kunnen, dat mantelzorgers goed voor zichzelf kunnen blijven zorgen en dat iemand de weg vindt in de ingewikkelde wereld van zorg.

Heeft iemand een vraag waar hij of zij niet uitkomt, of heeft iemand een paar uur over om iemand te helpen? Een belletje is zo gedaan. We zijn er 24 uur per dag, 7 dagen per week. Daar is niks ingewikkelds aan. De beller krijgt gewoon een persoon aan de telefoon. Stuk voor stuk toppers die weten hoe je dingen regelt.

Bij de ledenvereniging zijn we er voor elkaar. Al 310.000 huishoudens doen mee.

De ledenvereniging heeft de ANBI status en is aangemerkt als algemeen nut beogende instelling.