Familie Dillen krijgt hulp via de Ledenvereniging

'Wij kunnen meer huishoudelijke hulp gebruiken'
Wichert en Jennigje Dillen zijn een ijzersterk stel. Ze wonen al 55 jaar in een flink hoekhuis met grote tuin op loopafstand van het winkelcentrum in Zwolle. Alles doen ze nog zelf, alleen gáát het niet meer vanzelf. En hun eigen netwerk wordt alsmaar kleiner. Gelukkig weten ze de Ledenvereniging goed te vinden.

Wij kunnen niet alles zelf meer doen

"We hebben geen kinderen en veel familieleden en vrienden zijn er niet meer. In de buurt kennen we nog maar weinig mensen, zegt Wichert. "We hebben elkaar en dat is heel veel waard, maar ook wij kunnen zelf niet alles meer." Wichert en Jennigje zijn 82 en 84, gek op elkaar en merken de zorgen die met het ouder worden gepaard gaan. Lange tijd konden ze alles zelf.

Tijd voor hulp

Wichert: "Mijn loopbaan eindigde ik als hoofdopzichter van de gemeente Zwolle, maar ooit begon ik als timmerman. Wat mijn ogen zagen, konden mijn handen maken. De laatste jaren heb ik te kampen met evenwichtsproblemen, vanwege een aandoening in de kleine hersenen. Regelmatig ga ik onderuit. Ik loop nu ook met een rollator en moet een bril dragen met prismalenzen. Heel vervelend. Komt bij dat ik een nieuwe hartklep nodig heb. Gelukkig is mijn vrouw een grote steun."

Jennigje vult haar man aan: "Jarenlang gaf ik handwerkcursussen aan de leden van Plattelandsvrouwen Overijssel. Ik kook nog altijd zelf en zojuist heb ik nog de kamers op de bovenverdieping gestofzuigd. Alleen ben ik met mijn 1 meter 60 niet de grootste. De gordijnen waren al jaren niet meer gewassen. Ik kan er niet bij en Wichert kan niet meer op een trapje staan."

Tijd voor hulp dus. "We belden naar de Ledenvereniging", gaat Wichert verder, "en vroegen of zij ons in contact konden brengen met iemand die de gordijnen af kon halen en schoonmaken. De ledenadviseur regelde dat een vrijwilliger kwam helpen. Dat gebeurde binnen korte tijd. Er kwam een heel aardige vrouw, die vroeger bij Icare in de zorg had gewerkt. Ze lapte de ramen, maakte de gordijnen schoon en hing ze weer op. Heel fijn!"

Structurele oplossing

"Lid van de Ledenvereniging zijn we al heel lang. Een paar jaar terug moesten onze dakgoten schoongemaakt worden; die zaten helemaal vol met eikenbladeren. Dat regelden we via de ledenvereniging, want op een ladder staan gaat echt niet meer. Ook in huis zijn er nog wel meer dingen die ik kan bedenken. Bijvoorbeeld een wasmachine of koelkast verplaatsen, om erachter te kunnen schoonmaken. Ook voor dat soort zaken proberen we via de Ledenvereniging een oplossing te vinden. Want we kunnen in de toekomst misschien meer hulp gebruiken."

Huishoudelijke hulp van de ledenvereniging

Worden de klussen in huis je wat te zwaar of te moeilijk? Of heb je geen tijd om je huis te poetsen? De Ledenvereniging helpt graag. We denken mee over het regelen van een huishoudelijke hulp die bijvoorbeeld de ramen lapt, de vloeren dweilt of de badkamer sopt.

En we kunnen nog meer voor je doen, met korting!

• Matrasreiniging: lekker slapen in een fris, schoon en gezond bed, met korting via de ledenvereniging
  • Klussendienst: voor al je klusjes in en om huis, met korting via de Ledenvereniging

Kom je er niet uit of wil je graag advies wat het beste bij jou past? Bel de ledenadviseur, samen zoeken we naar een oplossing die het beste past in jouw leven. 088 - 383 20 00 of stuur een mail.