Werkstress

Online zelfhulp: balans tussen werk en privé
Stress hoort bij het leven en dus ook bij werken. Maar als je langere tijd ongezonde stress op je werk ervaart, dan krijg je daar last van. De online zelfhulpmodule Werkstress helpt je om de juiste balans tussen werk en privé te vinden en te houden. Anoniem. Gratis voor leden.

Zo werkt de online zelfhulpmodule Werkstress

Illustratie van man met stropdas en aktetasOnderwerpen

• Werkstress onderzoeken
    Iedereen ervaart werkstress anders. Werkstress kan ontstaan doordat je op je werk te veel stressbronnen en te weinig energiebronnen ervaart. Door jouw werkstress te onderzoeken en je bewust te worden van de oorzaak ervan, kan je hier iets aan veranderen.
  • Met werkstress omgaan
    Iedereen reageert op een andere manier op werkstress. Het is van groot belang dat je jouw stresssignalen niet negeert. Ze zijn er immers niet voor niets. Door deze signalen te negeren kan je meer werkstress ervaren en uiteindelijk zelfs in een burn-out terecht komen.
  • Jouw stressreacties
    Elk mens gaat op een andere manier met stress om. Wanneer je hiervan bewust bent, merk je dat je een keuze hebt in de manier waarop jij op stress reageert.
  • Motivatie
    Onder motivatie vallen alle processen die ervoor zorgen dat je jezelf ergens toe aanzet. Op welke manier je je gemotiveerd voor je werk voelt, heeft een belangrijke invloed op het ervaren van werkstress en werkplezier.

Oefeningen, tips, informatie en ervaringen van anderen

Je leest informatie, krijgt tips en doet oefeningen. Ook vertellen ervaringsdeskundigen hun verhaal. De online module bestaat uit verschillende onderdelen die je in je eigen tempo en volgorde kunt doorlopen. Wanneer het jou uitkomt. Elk onderdeel bevat een intro, uitleg, oefening en terugblik.

Start- en eindmeting

De zelfhulpmodule Werkstress begint met een startmeting. Die geeft je een idee van je huidige situatie. Hoe is jouw balans? Als je de module hebt afgerond, kun je jezelf bij de eindmeting nogmaals testen. Is er verbetering te zien, of kun je op onderdelen nog meer oefenen?

Anoniem

De zelfhulpmodule Werkstress doorloop je anoniem. Niemand weet wie je bent. En niemand wordt op de hoogte gesteld, dus ook je huisarts en zorgverzekeraar niet.

Wat gebeurt er met je gegevens?

• Als je de zelfhulpmodule wilt starten, moet je eerst inloggen op de website van de ledenvereniging. Het inloggen dient er alleen voor om je lidmaatschap te checken. Wij sturen geen gegevens van jou door naar mirro.
  • De gegevens die je opgeeft op de website van mirro, zijn alleen nodig om je te kunnen benaderen en de behandeling op jou af te stemmen.

Ledenvoordeel

• Als lid doorloop je de zelfhulpmodule Werkstress gratis.

Voorwaarde