Hulpmiddelen lenen

Exclusief voor leden: gratis loophulpmiddelen lenen
Heb je moeite met lopen of heb je iets gebroken? En zoek je krukken of een rollator? Deze loophulpmiddelen worden niet volledig vanuit de basisverzekering vergoed. Als lid van de Ledenvereniging leen je wel gratis een aantal van deze loophulpmiddelen.

Wil je binnenkort een aankoop doen in een Medipoint-winkel, zoals een nieuwe rollator, een scootmobiel of sta-opstoel? Maak dan gebruik van de voucher uit de zomerspecial van het Zorghulp Magazine. Hiermee krijg je als bestaand of nieuw lid eenmalig 10% extra korting, dus in totaal 22,5% ledenkorting!

*Als nieuw lid ontvang je het magazine in de deelnemende Medipoint-winkel

Waarom kiezen voor lenen?

Wanneer je recent een operatie hebt ondergaan, revalideert of een dagje ouder wordt, kun je vaak goed een hulpmiddel gebruiken. Denk aan een rollator, sta-opstoel of krukken. Je kunt een hulpmiddel met ledenkorting kopen, zodat je er lang gebruik van kunt maken en het echt van jou is. Maar je kunt ook gratis hulpmiddelen lenen. Dit kan handig zijn wanneer je het tijdelijk nodig hebt of wanneer je nog niet zeker bent van je zaak en het hulpmiddel eerst wil uitproberen.

Thuiszorgwinkels

De Ledenvereniging werkt samen met diverse leveranciers die zowel kleine als grote hulpmiddelen aanbieden. De periode waarin je gratis hulpmiddelen kunt lenen verschillen per leverancier. Sommige leveranciers hebben thuiszorgwinkels door heel Nederland, andere alleen in een bepaalde regio.

Leveranciers waar wij mee samenwerken

Medipoint

Bij Medipoint leen je diverse loophulpmiddelen maximaal 13 aaneengesloten weken gratis. Wil je een hulpmiddel aanschaffen? In de zorgwinkels en in de webshop van Medipoint koop je artikelen en hulpmiddelen standaard met 12,5% ledenkorting. Medipoint heeft zorgwinkels in heel Nederland.

Zuiver Zorg

De thuiszorgwinkel van Zuiver Zorg is gevestigd in Nijkerk. Ook bij Zuiver Zorg kun je maximaal 13 weken lang gratis diverse loophulpmiddelen lenen. In deze winkel, of via hun webshop, koop je artikelen en hulpmiddelen standaard met 12,5 % ledenkorting.

Kersten Hulpmiddelen

De thuiszorgwinkels van Kersten Hulpmiddelen vind je in Leeuwarden, Sneek en Bussum. Voor het lenen van (loop)hulpmiddelen kun je bij één van de uitleenpunten terecht. Op vertoon van je zorghulp-pas leen je bepaalde loophulpmiddelen gratis voor een periode van maximaal 2 x 6 weken per kalenderjaar. Bij Kersten koop je artikelen en hulpmiddelen standaard met 10% ledenkorting.

Bekijk het aanbod

Loop geen vergoedingen mis vanuit je collectieve zorgverzekering. Met de online Vergoedingencheck zorgverzekering zie je in één oogopslag waar je recht op hebt.