Ondersteuning bij mantelzorg

Zit je nog goed met je zorgverzekering?
Draag je de zorg voor je partner, ouder of andere naaste? Door te zorgen voor een ander vergeet je soms jezelf. De vier zorgverzekeraars bieden verschillende manieren van ondersteuning om je te helpen met je zorgtaken:
  • 10% korting op de aanvullende zorgverzekeringen van Univé en Zilveren Kruis. Bij De Friesland ontvang je 8% korting en bij Menzis 5% korting.
  • Tot 36 fysiotherapie behandelingen vergoed in de collectieve aanvullende pakketten.
  • Uitgebreide vergoeding voor vervangende mantelzorg.
  • Vergoeding van een mantelzorgmakelaar om je te ondersteunen bij het regelen van zaken op het gebied van onder andere zorg, welzijn en wonen.
  • Een persoonlijke gezondheidscheck.
  • Gratis online workshop 'Gezondzorgen' voor mantelzorgers.

Past jouw zorgverzekering nog bij je huidige situatie? Doe hier de Zorgvergelijker en ontdek welke verzekering het beste bij jou past.

Ledenvoordeel ondersteuning bij mantelzorg

• Heb je vragen over wonen, zorg of welzijn? Dan kan je gebruikmaken van een adviesgesprek met een ledenadviseur. De ledenadviseur denkt met je mee over zorg of ondersteuning als dat nodig is.
  • Wil je mantelzorger een dagje vrij? Dan is Vervangende mantelzorg er voor jou. Een professionele hulp komt bij je thuis om samen te koken of boodschappen te halen.
  • Met persoonsalarmering (‘Persoonsalarm’), kun je gemakkelijk alarm slaan. Met één druk op de knop. Zodat er zo snel mogelijk iemand bij je is om te helpen. Een veilig gevoel.
  • Espria Ledenvereniging denkt met je mee en zorgt ervoor dat je thuis de huishoudelijke hulp krijgt die je nodig hebt. Samen kijken we welke huishoudelijke hulp je precies nodig hebt.
  • Lukt het niet om zelf (elke dag) te koken? Vers aan Tafel levert je lekkere gezonde maaltijden. Altijd op voorraad in je vriezer. Op een vaste dag in de week gebracht door een klantvriendelijke bezorger. En je krijgt 15% korting.
  • Heb je een aanvullende collectieve verzekering bij Univé? Dan betaalt Univé je lidmaatschap á €22,50 terug. Op deze pagina lees je hoe dit werkt.
  • Als lid van Espria Ledenvereniging profiteer je bovendien van nog meer producten en diensten. Kijk hier voor een overzicht van al het ledenvoordeel.

Direct lid worden

Meld je aan als lid van Espria Ledenvereniging en profiteer van een korting op je zorgverzekering. Hulp nodig? Onze ledenadviseurs staan voor je klaar.

Aanmelden voor een collectieve zorgverzekering

Als lid van Espria Ledenvereniging kan je collectieve verzekeringen afsluiten. Je krijgt dan korting op je aanvullende zorgverzekeringen. Houd je lidnummer bij de hand. Ben je al (aanvullend) verzekerd bij Univé, Zilveren Kruis, De Friesland of Menzis maar zit je nog niet in ons collectief? Laat dan je korting op de aanvullende pakketten niet liggen en meld bij je verzekeraar dat je lid bent (houd je lidnummer bij de hand). Meld je hier rechtstreeks aan bij Zilveren Kruis. of meld je hier rechtstreeks aan bij Univé. Je kunt ook langsgaan bij een van de winkels van Univé. Vind een Univé winkel bij jou in de buurt.

Wil je overstappen?

Meld je uiterlijk op 31 december 2023 af bij je huidige verzekeraar. Uiterlijk 31 januari 2024 moet je een nieuwe zorgverzekering voor 2024 afgesloten hebben.