Borstvoeding- en kolfspreekuur

Tips en advies over borstvoeding en kolven. Gratis voor leden.
Als u net een kindje heeft gekregen en borstvoeding of moedermelk uit de fles wilt geven, is het borstvoeding- en kolfspreekuur wellicht iets voor u. Of als de borstvoeding niet helemaal vanzelf gaat en u zich zorgen maakt. Vraag het borstvoeding- en kolfspreekuur aan en een lactatiekundige neemt binnen één werkdag contact met u op.

Op het spreekuur krijgt u antwoord op vragen zoals 'Krijgt mijn baby genoeg moedermelk binnen?' De lactatiekundige helpt u met advies en praktische tips. Een lactatiekundige is een gediplomeerd deskundige op het gebied van borstvoeding. U kunt ook een consult per e-mail, per telefoon of aan huis aanvragen.

Duidelijkheid en rust

• Een lactatiekundige kijkt met u mee.
  • U krijgt praktische tips en advies over aanleggen en kolven.
  • De lactatiekundige beantwoordt uw vragen over bijvoorbeeld:
    • kolven op het werk
    • het afbouwen van de borstvoeding
    • zuigproblemen
    • een groeiachterstand
    • meerlingen
    • voeden met een handicap

Uw voordeel als lid

Als u aanvullend verzekerd bent voor lactatiekundige zorg, dan vergoedt uw zorgverzekeraar dit geheel of gedeeltelijk. Vergoedt uw zorgverzekeraar deze zorg niet of alleen gedeeltelijk, dan kunt u als lid van de ledenvereniging toch gratis terecht op het borstvoeding- en kolfspreekuur.

Huisbezoek
Als lid krijgt u gratis één huisbezoek van de lactatiekundige. Dat is inclusief twee consulten per e-mail of per telefoon ter waarde van € 170,-.

Kolfapparaat lenen
Leden hebben ook de mogelijkheid om een week lang gratis een kolfapparaat te lenen.

Geen lid?

Bent u geen lid en woont u in een van de volgende gemeenten:

• Beemster
  • Edam-Volendam
  • Landsmeer
  • Oostzaan
  • Purmerend
  • Waterland
  • Wormerland
  • Zaanstad

Dan krijgt u gratis lactatiedeskundig advies. Neem contact op met GGD Zaanstreek Waterland: 0900 - 254 54 54.

Voorwaarden

• Voor een consult heeft u een verwijzing nodig van een wijkverpleegkundige, huisarts, verloskundige of consultatiebureauarts.
  • Een consult is alleen op afspraak.

Meer over