Zwangerschap: alles voor 9 fijne maanden

Je bent zwanger. Gefeliciteerd! Met de Ledenvereniging maak je er een fijne en zorgeloze tijd van. Vind informatie over fit blijven, kraamhulpmiddelen, kraamzorg, NIPT-test, borstvoeding en meer.

Zo heb je een fijne zwangerschap

Fit tijdens en na je zwangerschap

Fit blijven is belangrijk, juist tijdens je zwangerschap. Ook na de bevalling is het fijn als je je snel weer fit voelt. Doe een Fit & Zwanger cursus bij jou in de buurt. Of kies een andere cursus die bij je past. Bijvoorbeeld Mom in Balance, zwangerschapsyoga of Zwanger Fit Fysio. Als lid van de ledenvereniging krijg je € 25,- op een ZwangerFit cursus.

Zwangerschap: NIPT-test of niet?

Met een NIPT-test kom je er tijdens je zwangerschap achter of er iets mis is met je baby. De test spoort verschillende afwijkingen op. Het gaat dan vooral om het syndroom van Down, het syndroom van Patau en het syndroom van Edwards. Een arts of verpleger neemt een buisje bloed af voor het onderzoek. De NIPT-test geeft geen risico op een miskraam. Lees meer over de voor- en nadelen van de NIPT-test.

Kraamhulpmiddelen en kraamzorg regelen

Goed voorbereid zijn op een thuisbevalling en je kraamperiode? Regel tijdens je zwangerschap alvast de nodige kraamhulpmiddelen. Leen bijvoorbeeld gratis bedklossen. Na je bevalling wil je een zorgeloze kraamperiode. Goede kraamzorg helpt daarbij. De kraamhulp zorgt voor jou en je kindje. Zo krijgt het hele gezin een goede start. Toch extra kraamzorg nodig? Als lid krijg je flinke korting op het kraamzorgarrangement van De Kraamvogel.

Hulp bij borstvoeding

Heb je vragen over borstvoeding of kolven? Een lactatiekundige helpt je en beantwoordt al je vragen. De lactatiekundige komt bij je langs en geeft twee consulten via de telefoon of e-mail. Je borstvoeding op gang helpen? Als lid huur je met flinke korting een elektrische borstkolf.