Lactatiekundig consult

Gratis tips en advies van een lactatiekundige
Heb je net een kindje gekregen en wil je graag borstvoeding of moedermelk uit de fles geven? Dan kun je veel hebben aan de tips en adviezen van een lactatiekundige. Helemaal als de borstvoeding bij jou niet vanzelf gaat, je zorgen maakt of vragen hebt. De lactatiekundige helpt je graag verder. Je regelt het snel en gemakkelijk.
  • Gratis drie consulten per telefoon of e-mail met een IBCLC-gecertificeerde lactatiekundige (t.w.v. € 170,-)
  • Indien nodig: in overleg met de lactatiekundige een huisbezoek
  • Er wordt binnen één werkdag contact met je opgenomen voor het maken van een afspraak

Word lid voor € 22,50 per jaar

Meld je vandaag nog aan als lid van Espria Ledenvereniging en ontdek de voordelen. Voor, tijdens en na je zwangerschap. Heb je hulp nodig? Onze Ledenadviseurs helpen graag!

Een afspraak met de lactatiekundige kun je nadat je lid bent geworden alleen telefonisch via de Ledenvereniging aanvragen.

Zo gaat het in zijn werk

Tijdens het consult kun je al je vragen stellen aan de lactatiekundige. Denk hierbij aan vragen als ‘Krijgt mijn baby genoeg moedermelk binnen’ of ‘Hoe kan ik een voorraad opbouwen’? De lactatiekundige is een gediplomeerd deskundige op het gebied van borstvoeding en helpt je met advies en praktische tips over:

• Aanleggen en kolven
  • Kolven op het werk
  • Afbouwen van borstvoeding
  • Zuigproblemen
  • Groeiachterstand
  • Meerlingen
  • Voeden met een handicap

Vergoeding uit zorgverzekering?

Als je aanvullend verzekerd bent voor lactatiekundige zorg, dan vergoedt je zorgverzekering een lactatiekundig consult geheel of gedeeltelijk. Vergoedt je zorgverzekeraar deze zorg niet of alleen gedeeltelijk, dan kun je als lid van Espria Ledenvereniging dus toch gratis terecht bij de lactatiekundige. Met de online Vergoedingencheck Zorgverzekering zie je in één oogopslag waar je recht op hebt.

Ledenvoordeel

• Gratis voor leden drie consulten met een IBCLC-gecertificeerde lactatiekundige

Voorwaarden

• Je bent lid van Espria Ledenvereniging. Voor € 22,50 per jaar ben je al lid!
  • Je woont in het werkgebied van Icare JGZ of Icare V&V (Provincie Drenthe, of de gemeentes Groningen, Haren, Staphorts, Zwarte Waterland, Zwolle, Kampen. Oldebroek, Dronten, Lelystad, Zeewolde, Elburg, Nunspeet, Harderwijk, Ermelo, Putten, Nijkerk, Barneveld, Scherpenzeel, Renswoude, Ede en Wageningen)

Meer voordelen tijdens je zwangerschap

Bij Espria Ledenvereniging krijg je nog meer voordelen tijdens je zwangerschap:

Handige artikelen

Wij maken er graag samen met jou 9 fijne en zorgeloze maanden van! Ga voor een goede voorbereiding met onze handige zwangerschapsartikelen over fit blijven, kraamzorg, borstvoeding en meer. Of bekijk in ‘Expert aan het woord’ video’s met handige tips & tricks van kraamverzorgster Geraldine.

Checklist zwangerschap van week tot week

Echo’s bezoeken, kraamzorg regelen, je zorgverzekeraar op de hoogte brengen. Met deze checklist heb je een handig overzicht wanneer je wat moet regelen.

echo

Telefonisch een afspraak maken met de lactatiekundige? Onze ledenadviseurs staan voor je klaar!