Huishoudelijke hulp

Hulp bij terugkerende of tijdelijke schoonmaakklussen
Zoek je een hulp in huis die strijkt, de ramen lapt of vloeren dweilt? Via Espria Ledenvereniging regel je eenvoudig een huishoudelijke hulp. Met ledenvoordeel.

Corona-update

• Goed nieuws: de huishoudelijke hulp komt gewoon bij jou aan huis (vitaal beroep).
  • De huishoudelijke hulp houdt zich bij het bezoek aan de richtlijnen van het RIVM en de overheid.

Zo werkt Huishoudelijke hulp

De huishoudelijke hulp komt regelmatig, bijvoorbeeld elke week, bij jou langs om te helpen met het huishouden. Je kunt ook tijdelijk huishoudelijke hulp krijgen, bijvoorbeeld wanneer je thuis herstelt na een operatie. Geef ons je wensen aan. Je maakt zelf afspraken met de hulp over een geschikte dag en tijdstip.

Huishoudelijke hulp voor klusjes zoals:

• stofzuigen
  • ramen lappen
  • dweilen
  • strijken
  • bedden verschonen
  • keukenkastjes schoonmaken
  • sanitair schoonmaken.

Ledenvoordeel

Er is keuze uit 3 aanbieders van huishoudelijke hulp. Zodra je een aanvraag voor huishoudelijke hulp doet zoeken alle aanbieders zo snel mogelijk een huishoudelijke hulp die bij jou past.

Hulp in huis

De Nieuwe Zorg Thuis

• € 16,50 per uur
  • Geen bemiddelingskosten

UWassistent

• Persoonlijk kennismakingsgesprek
  • € 17,95 per uur

Heb je hulp nodig bij het inschakelen van huishoudelijke hulp? Neem dan contact met ons op via 088 - 383 20 00

Hulp in huis

• Je moet minimaal een jaarabonnement afsluiten.
  • Het jaarabonnement is de eerste drie maanden gratis, daarna maandelijks opzegbaar.
  • Alle communicatie verloopt via de website van Hulp in huis en e-mail.
  • Hulp in huis doet 3 pogingen om een geschikte hulp voor jou te vinden.
  • Niet tevreden over de huishoudelijke hulp? 1 jaar garantie: de aanbieder zoekt een nieuwe huishoudelijke hulp voor jou.
  • Hulp in huis bemiddelt huishoudelijke hulpen in heel Nederland.
  • De huishoudelijke hulp werkt maximaal 24 uur per week bij jou thuis, verdeeld over 3 dagen.
  • Bij ziekte van de huishoudelijke hulp ben je verplicht tot het doorbetalen van het loon voor een periode van maximaal 6 weken. Als jouw hulp ziek wordt, gaat het om maximaal 6 x 3 = 18 uren.

De Nieuwe Zorg Thuis

• Nadat je een aanvraag hebt ingediend wordt je gebeld door een medewerkster van De Nieuwe Zorg Thuis. Deze neemt de aanvraag door en begeleidt het traject van aanvraag tot en met de start van de huishoudelijke hulp bij jou.
  • Je moet bij de start minimaal voor 4 weken en voor 2 uren per week een huishoudelijke hulp via De Nieuwe Zorg Thuis afnemen. De Nieuwe Zorg Thuis zorgt ervoor dat bij ziekte de huishoudelijke hulp wordt doorbetaald. Naast het uurtarief heb jij bij ziekte geen extra kosten.
  • De Nieuwe Zorg Thuis biedt alleen bemiddeling aan voor huishoudelijke hulpen in Noord -Oost Nederland.
  • De huishoudelijke hulp werkt minimaal 8 uur bij jou thuis.
  • De huishoudelijke hulp werkt elke keer minimaal 2 uur achter elkaar.

UWassistent

• UwAssistent heeft medewerkers in iedere regio in Nederland. Nadat je een aanvraag hebt ingediend begeleiden deze het traject van aanvraag tot en met de start van de huishoudelijke hulp bij jou thuis. Dat begint met een persoonlijk gesprek met jou over onder andere de eisen en wensen die je hebt en het aantal uren dat je hulp nodig hebt.
  • UwAssistent heeft in de overeenkomst tussen jou en de huishoudelijke hulp opgenomen dat het tarief inclusief een vergoeding bij ziekte is. Naast het uurtarief heb jij bij ziekte geen extra kosten.
  • UwAssistent bemiddelt huishoudelijke hulpen in heel Nederland.

Informatie voor gebruikers

Huishoudelijke hulp opzeggen