Webinar overprikkeling

Wat doet stress met jou en je kind?
Kinderen opvoeden is niet altijd makkelijk en kan stress geven. Wat doet stress met jou of je kind? Samen met Luce Olminkhof, orthopedagoog bij Icare Jeugdgezondheidszorg (JGZ), organiseerde de ledenvereniging het webinar overprikkeling.

• Tips en informatie van orthopedagoog Luce Olminkhof
  • Antwoord op veel vragen, zoals wat is overprikkeling en wat kun je er aan doen?
  • Gratis voor leden en niet-leden

Webinar Overprikkeling terugkijken

Het webinar Overprikkeling bij kinderen is afgelopen. Heb je het gemist? Je kunt het hieronder terugkijken. En heb je na het zien van het webinar nog vragen of wil je graag advies over een onderwerp of probleem? Bel de ledenadviseur, zij helpt je graag verder: 088 - 383 20 00

Hierover gaat het webinar

Beelden, geluiden, geuren... Sommige kinderen zijn extra gevoelig en kunnen snel gespannen en overprikkeld raken. In dit webinar geeft orthopedagoog Luce Olminkhof antwoord op vragen als:

• Hoe merk je dat jouw kind overprikkeld is?
  • Wat kun jij daar aan doen?
  • Welke vormen van communicatie zijn er als je kind snel overprikkeld is?
  • Welke hulpmiddelen kunnen helpen om negatieve stress te verminderen?

Stel jouw vragen aan de orthopedagoog

Luce Olminkhof werkt bij Icare Jeugdgezondheidszorg en krijgt veel vragen over overprikkeling bij jonge kinderen. Zij geeft advies, tips en beantwoordt al jouw vragen. Heb jij nu al vragen? We nemen ze graag mee in het webinar. Mail jouw vraag naar Luce: l.olminkhof@icare.nl.

Wat is een webinar?

Een webinar is een korte workshop of cursus op internet. Een deskundige vertelt over een bepaald onderwerp, bijvoorbeeld slank worden of eenzaamheid. Als deelnemer kun je actief meedoen door vragen van de deskundige te beantwoorden, en door zelf vragen stellen. Maar je komt zelf nooit in beeld. Ook kun je een schuilnaam gebruiken.
Aan een webinar neem je deel achter je eigen computer, tablet of smartphone. Het maakt niet uit waar je bent. Als je maar op het tijdstip van het webinar bent ingecheckt (supereenvoudig!).

Aanmelden

Weet je niet precies hoe het werkt? Geen probleem. Bel 088 – 383 20 00, we helpen je graag verder.

Ledenvoordeel

• Gratis voor leden en niet-leden

Webinar Driftbuien terugkijken

Kijk hier het webinar Driftbuien van 29 september terug.

Samenvatting Webinar Overprikkeling

Hieronder vind je de handout met alle informatie uit het webinar.