Webinar Goed slapen

Leer van een slaapexpert hoe je jouw slaap kwalitatief kunt verbeteren
Ongeveer 30% van de Nederlanders heeft slaaptekort. Tegelijkertijd hebben we meer slaap nodig omdat we continu prikkels krijgen. Wil jij een ijzersterk bioritme creëren en veel beter slapen? Meld je dan aan voor ons webinar met biomedicus en slaapexpert Marianne Bleumink. Gratis voor leden.

Gezondheid en vitaliteit zijn veel meer zijn dan alleen gezond eten en regelmatig bewegen. Een sterk bioritme of een sterke biologische klok is één van de belangrijkste hersensystemen die bijdraagt aan onze vitaliteit en ons dagelijks welzijn. En slaap is zelfs van levensbelang, net als voeding en water.

Biologische klok

De biologische klok zorgt voor het ‘gelijk lopen’ van alle automatische processen in ons lichaam met de 24-uurs licht-donker-cyclus buiten. Ons lichaam moet weten wanneer het dag of juist nacht is. Overdag moeten er tenslotte andere processen plaatsvinden dan ’s nachts. Logisch dus dat, wanneer dit proces goed verloopt, we ons ook veel beter voelen. Aan de andere kant geeft een verstoorde biologische klok allerlei problemen, zowel lichamelijk als psychisch. Van lastig, zoals een jetlag, tot ernstig. Denk dan aan depressie, diabetes, obesitas of kanker. Sinds ongeveer 2010 weten we dat ook organen en cellen in ons lichaam worden aangestuurd door de biologische klok. De biologische klok heeft niet alleen invloed op de hersenen, maar ook op de rest van het lichaam.

Hierover gaat het webinar

In het live webinar gaan we het hebben over wat slaaptekort met je doet, hoe het systeem ‘slapen’ eigenlijk werkt, uit welke fases slaap bestaat en hoe je je slaap zelf kwalitatief kunt verbeteren. Wil jij weten hoe je je vitaliteit kunt verhogen door een ijzersterk bioritme te creëren? En wil jij veel beter slapen? Dan is het belangrijk om eerst te weten hoe je lichaam eigenlijk in elkaar steekt. Wist je bijvoorbeeld al dat we anders gaan slapen, vaker wakker worden en meer moeite hebben met inslapen, naarmate we ouder worden?

• Slaapexpert aan het woord
  • Praktische tips
  • Antwoord op je slaapvragen

Webinar Goed slapen terugkijken

Heb je het webinar gemist? Bekijk het webinar hieronder dan terug.