Leven naar je waarden

Online zelfhulp: ontdek hoe je naar jouw waarden kunt leven
Wil jij (meer) gaan doen wat écht belangrijk voor je is? Of zou je graag willen ontdekken wat dat eigenlijk is? Dan is deze Mirromodule een aanrader voor jou. Hiermee ontdek je jouw waarden en wat nodig is om hier meer naar te gaan leven. Zo zorg je ervoor dat je gaat doen wat belangrijk voor je is. En dit blijft doen, ook als het moeilijk wordt. Gratis voor leden.

Zo werkt de online zelfhulpmodule Leven naar je waarden

Illustratie van gapende vrouwOnderwerpen

• De automatische piloot
    Misschien ben je bewust bezig met het volgen van het pad van je dromen. Maar waarschijnlijk rijd je vaak op de automatische piloot op de snelweg van het dagelijks leven. Word je bewust van waar je nu bent en hoe het hier is. Vanuit hier kun je onderzoeken welke richting je op wilt gaan.

• Leefregels - 'moeten' en 'niet mogen'
    Ontdek jouw leefregels, onderzoek ze en herschrijf ze.

• Dromen
    Leer vrij te dromen zonder beperkingen, ontdek wat je eigenlijk graag zou willen en maak een droombeeld.

• Waarden
    Leer wat jouw waarden zijn. Zo wordt het gemakkelijker om met je dromen aan de slag te gaan.

• Waardevolle acties
    Leer waarom het opstellen van waardevolle acties belangrijk is en zet je eerste waardevolle stap.

• Omgaan met kritische stemmen
    Breng jouw eigen kritiek en de kritiek uit jouw omgeving in kaart en leer hier op een gepaste manier mee om te gaan.

• Omgaan met hobbels
    Breng je hobbels in kaart en leer hoe je met deze hobbels omgaat.

Oefeningen, tips, informatie en ervaringen van anderen

Je leest informatie, krijgt tips en doet oefeningen. Ook vertellen ervaringsdeskundigen hun verhaal. De online module bestaat uit verschillende onderdelen die je in je eigen tempo en volgorde kunt doorlopen. Wanneer het jou uitkomt. Elk onderdeel bevat een intro, uitleg, oefening en terugblik.

Start- en eindmeting

De zelfhulpmodule Leven naar je waarden  begint met een startmeting. Die geeft je een idee van je huidige situatie. Hoe is jouw balans? Als je de module hebt afgerond, kun je jezelf bij de eindmeting nogmaals testen. Is er verbetering te zien, of kun je op onderdelen nog meer oefenen?

Anoniem

De zelfhulpmodule Leven naar je waarden doorloop je anoniem. Niemand weet wie je bent. En niemand wordt op de hoogte gesteld, dus ook je huisarts en zorgverzekeraar niet.

Wat gebeurt er met je gegevens?

• Als je de zelfhulpmodule wilt starten, moet je eerst inloggen op de website van de ledenvereniging. Het inloggen dient er alleen voor om je lidmaatschap te checken. Wij sturen geen gegevens van jou door naar mirro.
  • De gegevens die je opgeeft op de website van mirro, zijn alleen nodig om je te kunnen benaderen en de behandeling op jou af te stemmen.

Ledenvoordeel

• Als lid doorloop je de zelfhulpmodule Leven naar je waarden gratis.

Voorwaarde