Op zoek naar huishoudelijke hulp?

De ledenvereniging helpt!
Hulp nodig thuis? Omdat het huishouden (even) niet lukt, of omdat je geen tijd hebt? Via de ledenvereniging regel je precies die hulp die je nodig hebt, zonder aanvraagprocedures of lange wachttijden. We zijn ook vaak een uitstekend alternatief voor de WMO. Samen met de ledenvereniging vind je een oplossing die op dit moment het beste past in jouw leven. Vast of tijdelijk. Patty, John en Maaike, Willem, Yasmin en Mo gingen je voor en vertellen hun verhaal.

Deze leden zochten ook een huishoudelijke hulp

Het verhaal van Patty en haar moeder

Patty (49) maakt zich steeds meer zorgen over haar moeder, die ouder en kwetsbaarder wordt. Ma’s huis begintillustratie vrouw huishoudelijke hulp wat te verslonzen.  Patty helpt waar ze kan, maar ze heeft het zelf al druk genoeg. Bovendien wil ze ook wel eens gewoon gezellig op bezoek gaan bij haar moeder. Niet altijd opruimen en schoonmaken. Op een dag leest Patty dat de ledenvereniging ook huishoudelijke hulp biedt. Misschien iets voor ma? Ze belt met de ledenadviseur en vraagt hoe de ledenvereniging kan helpen.

Het verhaal van John en Maaike

illustratie senior echtpaar huishoudelijke hulpHet gaat goed met John (84) en Maaike (78). Ze doen nog heel veel zelf. Maar niet alles lukt meer. Op een keukentrapje klimmen om de gordijnen af te halen of de ramen te lappen … dat wordt een beetje link. Maar ze hebben geen familie of kinderen die ze kunnen vragen. In de nieuwsbrief van de ledenvereniging leest Maaike over het platform wehelpen.nl. Ze belt met de ledenadviseur en vraag of er een ander lid bij hun in de buurt woont die kan helpen.

Het verhaal van Willem

Vanwege een reumatische aandoening beweegt Willem (75) steeds moeilijker. Dingen die vroeger vanzelf gingen,illustratie senior man huihoudelijke hulp kosten nu moeite. Zoals het vuilnis buiten zetten en stofzuigen. Hij heeft contact gezocht met het WMO-loket van de gemeente. Binnenkort komt er een consulent langs voor een keukentafelgesprek. Willem ziet daar een beetje tegenop. Hij belt de ledenvereniging en vraagt of de ledenadviseur met hem het gesprek kan voorbereiden. Ze plannen direct een afspraak in, want voorbereiden op het keukentafelgesprek is gratis voor leden.

Het verhaal van Yasmin & Mo

illustratie gezin huishoudelijke hulpAf en toe wordt het huishouden Yasmin (35) & Mo (34) te veel. Ze houden al zo veel ballen in de lucht. Werk, kinderen, familie, sportclub, vrienden ... een heel druk leven. Niet gek dat ze behoefte hebben aan iemand die af en toe een handje komt helpen. Ze horen dat je via de ledenvereniging precies die hulp in kunt zetten die je nodig hebt. Snel en makkelijk. Mo belt met de ledenadviseur en vraagt naar de mogelijkheden.

De ledenadviseur denkt met je mee

Wat heb je precies nodig? Is het voor korte of langere tijd? Onze ledenadviseurs vinden met jou de beste oplossing. Ze staan voor je
klaar, 24 uur per dag, 7 dagen per week. Bel ze gerust! 088 – 383 20 00. Wil je graag zelf huishoudelijke hulp aanvragen, kijk welke oplossingen de ledenvereniging kan bieden.