Verliesverhalen

Dé plek met informatie over rouw en verlies
Verliesverhalen is dé plek op Instagram om samen te komen en te praten over verlies. Deze plek richt zich niet alleen op verlies en rouw wanneer iemand overleden is, maar ook op andere gebeurtenissen waarbij verlies komt kijken.

Greetje is het gezicht achter Verliesverhalen en geeft handvatten over hoe om te gaan met rouw en verlies. "Ik merk dat er in een periode van rouw en verlies niet altijd goed rekening gehouden wordt met wat verlies later met je kan doen. Als je het niet doorleeft, kun je daar later zelfs nog last van hebben.".

"Verdriet om verlies kun je niet loslaten, maar je kan leren om het verlies anders vast te houden.''

Greetje heeft de training Rouw en Verlies gevolgd bij Landelijk Steunpunt Verlies. Ze werkt binnen Espria Ledenvereniging als rouwcoach en gaat met mensen het gesprek aan over rouw en verlies.

Tips van Greetje:

• Neem de tijd voor het contact in een waardevolle relatie. Stel dat iemand in je nabije omgeving ongeneeslijk ziek is, probeer dan dat je goed afscheid kunt nemen. Bespreek met elkaar wat de wensen zijn van deze dierbare.
  • Praat veel, deel je gevoelens van verdriet, maar ook van vreugde door bijvoorbeeld mooie herinneringen samen op te halen. Luister ook goed.
  • Doe het samen! Zorg ervoor dat je niet met spijt blijft zitten als je iemand hebt verloren. Dat maakt het rouwen een stuk ingewikkelder. Wij kunnen je hier bij helpen!
  • De ledenvereniging biedt steun in de verdrietige periode voor en na de uitvaart, maar ook na een scheiding of verhuizing. Een ledenadviseur kan bij je langskomen op huisbezoek voor advies en ondersteuning.

Wil jij met Greetje in gesprek of een luisterend oor? Neem dan contact op door te bellen naar 088 – 383 20 00. Wij staan 24 uur per dag, 7 dagen per week voor je klaar. Met jouw vraag kun je altijd bij ons aankloppen!

Bekijk ook eens...

Chatten