Onze 4 vormen van informele zorg

Espria Ledenvereniging biedt 4 vormen van informele zorg
Wij wijzen de weg en ondersteunen je waar nodig.

1. Zelfzorg is voor iedereen belangrijk!

Ook als je voor een ander zorgt. Fysiek én mentaal. Je kunt bij ons terecht voor:

2. Structurele onbetaalde hulp

Dit wordt ook wel mantelzorg genoemd, vaak door een partner of andere direct naaste. Mantelzorger word je niet, het overkomt je. We bieden diensten die de mantelzorger ondersteunen, zoals:

3. Af en toe hulp

Vaak zijn het vrienden of buren die af en toe helpen, een boodschap doen of een pannetje soep brengen. En soms is het lastig om iemand te vinden. Dan helpen wij je om iemand te vinden die jou kan helpen. Denk aan vervoer naar het ziekenhuis of je hond uitlaten. Heb je geen hulp nodig, maar wil je een ander helpen? Dan kun je ons ook bellen.

4. Georganiseerde hulp

Dat zijn meestal betaalde diensten die voor langere tijd nodig zijn om zelfredzaam te zijn en blijven, doordat het (tijdelijk) niet meer lukt. Denk aan het huishouden of elke dag een maaltijd koken. We bieden allerlei diensten ‘aan huis’ aan (met korting!) die helpen bij je zelfstandigheid, maar die ook de mantelzorger ontlasten. Zoals:

Zie je door de bomen het bos niet meer?

Of heb je een luisterend oor nodig? Onze ledenadviseurs helpen je verder. We zijn 24 uur per dag bereikbaar, 7 dagen in de week. En als het telefonisch niet lukt, dan komt de ledenadviseur gewoon bij je langs.

Bel 088 – 383 20 00.

Ledenvoordeel