Gezonder eten, hoe beginnen?

De weg kwijt door dieetgoeroes en superfood? Simpel en gezond eten is eenvoudig.
Gezonder eten of een paar pondjes afvallen? Met gezond verstand komt u een heel eind. We helpen u op weg.

Ziet u door de bomen het bos niet meer, met alle dieetgoeroes, goji bessen, tarwegras en quinoa? Neem dan eens een kijkje op de site I’am a foodie. Geen superfood en hippe shakes, maar handige tips van gediplomeerde diëtisten. Eenvoudig toe te passen in uw dagelijkse eetpatroon.

De diëtisten delen hun kennis, leggen uit wat gezond eten is en welke soort voedingsmiddelen er allemaal zijn. Daarnaast geven zij smakelijke recepten, vertellen u hoe u het beste boodschappen kunt doen en hoe u etiketten op voedsel leest.

Decemberkilo’s
Bent u een snoeperd en ziet u op tegen de decembermaand met alle lekkernijen? Diëtist Patty Lakenman schreef een blog met tips hoe om te gaan met al het lekkers dat in deze periode voorbij komt.

Waarheid op tafel
Het Voedingscentrum vindt dat er veel gepraat wordt over voeding en gezond eten. Maar wat is nu waar en wie moet je geloven? Op de website ‘De waarheid op tafel’ van het Voedingscentrum geven experts uitleg over voeding en antwoord op veel vragen. Bijvoorbeeld over de houdbaarheidsdatum, hoeveel vitaminen er in voedsel zitten, wat goede vleesvervangers zijn en waar je het beste welk voedsel kunt bewaren.

Diëtist bij u in de buurt
Wilt u liever persoonlijk in gesprek met iemand over voeding? En weten wat u het beste kunt eten om gezonder te leven of een paar pondjes af te vallen? Kies dan een diëtist bij u in de buurt. Via de Nederlandse Vereniging van Diëtisten vindt u eenvoudig een diëtist. U krijgt de eerste drie behandeluren vergoed vanuit de basisverzekering. Heeft u hier niet voldoende aan? Kijk dan of uw aanvullende verzekering de kosten dekt. Geen aanvullende verzekering, dan betaalt u de overige behandeluren zelf.

Meer over